Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wat is ware religie?

• Gonnie

Majorie, men kan dan wel bekeerd zijn in het ‘'geloof’' zoals Samuel, maar dat houdt niet in dat hij echt een christen is zo als hij doet voorkomen, nee hij heeft inderdaad een treitergeest in zich, en het ontbreekt hem totaal aan respect voor een ander en zeker voor hen die niet in zijn denken mee gaat.

Jij staat niet alleen in afkeer over zijn manier hoe hij met mede prikkers discussieert .

• Gonnie

Had jij maar in je pink, dat fatsoen wat Majorie in haar hele wezen zit.

Jij kan niet in haar schaduw staan wat fatsoen en waardigheid betreft.

Jij kan dan wel gelovig zijn maar jouw hele wezen is niet geloofwaardig zo als jij hie je laat gelden.

Een grote aanfluiting voor het hele christendom ben jij.!!

• Sietse 45

theo Schreef:

——————————————————-

> Klopt, een christen onwaardig.

>

> Samuel is er talloze keren op gewezen, helaas tot

> nu toe zonder resultaat.

>

> Maar wie weet, wie weet.

Hoop doet leven:D

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Majorie, men kan dan wel bekeerd zijn in het

> ‘'geloof’' zoals Samuel, maar dat houdt niet in

> dat hij echt een christen is zo als hij doet

> voorkomen,

Dat klopt Gonnie. Het is toch ook niet raar dat ongelovigen of agnosten die in aanraking komen met “dit soort christendom” hard weglopen. Ik denk dat zij instinctmatig weten dat dit allemaal niet klopt. En dan blijft men roepen dat men zich niet wil bekeren.

Ik zelf wil niets met dit christendom te maken hebben en tot mijn spijt doe ik dan die christenen die wél zachtmoedig zijn en waar wel mee te discussieren c.q. praten valt, tekort. Het gros van Nederland “ziet” deze christenen niet meer omdat de “ik heb de Heilige Geest roepers” de boventoon voeren.

> nee hij heeft inderdaad een

> treitergeest in zich, en het ontbreekt hem totaal

> aan respect voor een ander en zeker voor hen die

> niet in zijn denken mee gaat.

> Jij staat niet alleen in afkeer over zijn manier

> hoe hij met mede prikkers discussieert .

Ja, jij hebt dat ook al een paar keer aangegeven :)

(En andere prikkers ook)

Maar ik houd er voorlopig maar weer even over op. Van geen één prikker neemt hij iets aan.