Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wat is ware religie?

• perihelium

Marith Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Zie Romeinen 12

>

> nee, ik vraag het aan jou als mens…

Marith Schreef:

——————————————————-

> Waarom denkt iedereen hier dat hij/zij de ware

> religie of het ware geloof bezit en dus de

> waarheid kent terwijl voor elkeen de bijbel het

> uitgangspunt is.

Waarom is er zoveel verdeeldheid

> en zo weinig eenheid als de bron van geloof de

> Schrift is?

> Waaraan zou dit liggen?

>

> Marith

• Douce.

Het gaat er om dat jij niet kunt bepalen wat de ander denk. Niet voor mij en ook niet voor iedereen.

Dat is vrijwel de grootste blunder op dit bord, er wordt voor je gedacht en beweert wat je denkt.

Douce

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• Johanan

Zij bepaald niets,ze vraagd alleen iets.

Is dat zo moeilijk Douce?

Johanan.

• Douce.

Jij moet eens ophouden met mij te stalken, daar ben ik niet van gediend. Begint op te vallen.

En…je moet eens beter lezen en het gesprek volgen, dan zou je er misschien toe kunnen komen om reacties te begrijpen.

Douce

• Douce.

Het is je wellicht opgevallen dat ik al een tijdje niet mee doe met alle discussies die uitmonden in gehakketak.

Ik ben niet zo gediend van mensen die het hebben uitgevonden. Mijn geloof staat en na vele omzwervingen en studies betreffende richtingen (er zijn er genoeg) ben ik gewoon weer bij mijn oude beginpunt. Een ieder die meent andere visies te moeten hebben, verlicht denkt te zijn en/of de waarheid in pacht heeft, brengt mij niet op andere gedachten.

Ruzies over wat voor mij belangrijk is ga ik zoveel mogelijk uit de weg en doe ik niet d.w.z. niet meer aan mee. Liever kom ik hier helemaal niet meer, omdat ik vind dat de Bijbel nooit een uitgangspunt dient te zijn voor egotripperij van welk kaliber dan ook.

Douce

• Frans

De reden lijkt me simpel, het is niet bij iedereen zo maar bij velen is het : We geloven gewoon niet wat we er in kunnen lezen, vertrouwen niet wat belooft wordt en doen niet wat ons opgedragen is. Dan gaat het dus mis en is er geen éénheid.

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil