Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wat is ware religie?

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• samuel

Nog steeds praatjes en nog steeds geen daadjes thomas.

• samuel

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het blijven nog steeds praatjes, en nog steeds

> > geen daadjes thomas.

>

> Treiter de treiter de treiter.

Het is gewoon een simpel feit, en daar is niks geen getreiter aan, ook niet omdat jij dat er van wil maken.

>

> > Zal vast aan de ander liggen.

>

> Als ik jou weer zo lees in deze draad dan moet ik

> aan de arme Tim Ribberink denken. Die jongen die

> zelfmoord heeft gepleegd omdat hij zijn hele leven

> is getreiterd.

Ik denk dat jij op je schooltijd tot zo`n groepje behoorde die andere mensen regelmatig hebben gepest. denk daar maar eens over na!!!

>

> Ik probeerde Johanan laatst uit te leggen dat God

> de mens niet vernietigt. De mens vernietigt

> elkaar. Dat zie je wel aan de zelfmoord van Tim.

Omdat thomas praatjes heeft en geen daadjes net zoals jij praatjes hebt en geen daadjes, en ik confronteer thomas en jou daarmee, dan ben ik ineens de aanleiding van zelfmoord van Tim.

Hoe krom kan je zijn!

>

> En jij beste Samuel, jij treitert er op los met

> jouw minachtende berichten naar andere prikkers.

> Zo ook weer met deze woorden van jou "Het blijven

> nog steeds praatjes, en nog steeds geen daadjes

> thomas. "

> Het is jou blijkbaar nooit opgevallen dat Thomas

> en andere prikkers jou niet op deze manier te

> woord staan.

Nee niet echt het is mij niet opgevallen integendeel, jou toch ook niet of lees je alleen eenzijdige berichten?

Die hebben dat getreiter niet nodig.

> Mensen zoals jij kunnen mensen die niet sterk in

> hun schoenen staan en snel gekwetst zijn compleet

> vernietigen met als gevolg een daad zoals Tim die

> begaan heeft.

Nu ga je weer in je ziekelijke denken mij dingen in de schoenen schuiven die nergens op slaan, en schuif mij de dood van Tim in de schoenen. dat is natuurlijk op zijn zacht gezegd enorm achterlijk!

Nu is er het excuus “hij en ik staan niet sterk in onze schoenen, je vernietigd ons” ga ergens anders de slachtoffer rol spelen, hier trapt er niemand in!

Wees er maar trots op, maar vergeet

> niet dat jij met jouw vernietigende tong ook

> jezelf vernietigt.

Dat doet mijn tong dus niet, maar wel die van jou!

>

> En

> 5 Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel

> je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de

> dag van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig

> oordeel openbaar zal worden. 6 Hij zal iedereen

> loon naar werken geven

Ben benieuwd wat voor loon jij ga krijgen? Jij ook?

Hoorders of daders

19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn; 20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort. 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden. 22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag. 25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.

26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.

Jak.1

• samuel

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Als jij nog steeds denkt dat het om jou draait

> en

> > niet, als er bedoeld wordt, dat je een ander

> van

> > voedsel. kleding. geld, onderdak. een

> slaapplaats,

> > op bezoek gaan in het ziekenhuis of in de

> > gevangenis bezoeken. Dan heb je dus nog steeds

> > praatjes, en doe je nog steeds niet de daadjes.

>

> Thomas denkt niet dat het om hem draait en zo komt

> hij ook niet over. Hij heeft het zelden over

> zichzelf.

Jij kan nie voor thomas denken! je bent vooringenomen.

> Jij bent het die denkt dat de hele gelovige wereld

> om jou draait en dat probeer je Thomas in de

> schoenen te schuiven.

> Jij zou eens kunnen stoppen met al die praatjes

> van je.

Ik stop niet en ook niet omdat jij dat wil, jij zal natuurlijk wel gewoon kunnen stoppen met je praatjes en over gaan in daadjes.

>

> > Je wordt niet gered door je werken maar door de

> > genade van God, en door geloof doe je dus die

> > werken, en dat is ware religie/godsdienst

> omzien

> > naar je naaste en deze helpen fysiek.

>

> Er zijn genoeg mensen zonder geloof die die werken

> doen, zelfs soms nog beter en meer dan gelovigen.

> Dus wat je hier zegt klopt niet.

Geloof je het zelf, werken zonder geloof hebben geen nut!

Dood geloof

14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. 18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken. 19 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. 20 Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt? 21 Is onze vader Abraham niet uit werken gerechtvaardigd, toen hij zijn zoon Isaak op het altaar legde? 22 Daaruit kunt gij zien, dat zijn geloof samenwerkte met zijn werken, en dat dit geloof pas volkomen werd uit de werken; 23 en het schriftwoord werd vervuld, dat zegt: Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend, en hij werd een vriend van God genoemd. 24 Gij ziet, dat een mens gerechtvaardigd wordt uit werken en niet slechts uit geloof. 25 En is niet evenzo Rachab, de hoer, uit werken gerechtvaardigd, toen zij de boodschappers in huis nam en langs een andere weg liet heengaan? 26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder werken dood. Jak.2

>

>

> > Het omzien

> > naar weduwe en wees, zoals het zo mooi

> omschreven

> > staat. Dan kan pas de Geest werken, dan kan je

> pas

> > een leeg vat zijn, een instrument.

>

> Tja, dat kan een ongelovige ook.

Maar we zijn hier op een Bijbelprikbord, en we spreken positief over Bijbel teksten, en de ongelovige gaat ook dood. Maar werken zonder geloof hebben geen nut.

• Stefan

.

• Stefan

.

• ¥ Lotje ­­¥

Jezus zei:

Ik ben de Weg, de Waarheid, en het Leven… Niemand komt tot de Vader dan door mij.

• LeSage

Zeker, maar als ik de omschriijving geef wil ik nog niet pretenderen dat er ook een religie is die aan die normen voldoet.

Dat weet ik echt niet…