.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDat laatste bedoelde ik ook vooral Theo. Niet letterlijk doodmaken. Eigenlijk is het hier een ander klein maken want hij is niet goed wijs en gedoemd om te mislukken en dat er nog eens inwrijven en de hel erbij. Want diegene heeft helaas niet het intellect wat jij wel hebt en het miraculeuze vermogen om de bijbel precies zo te begrijpen zoals het bedoeld is wat jij wel hebt. Dus de logisch conclusie is dat je dan neerkijkt op die anderen die het gewoon niet snappen die dom of verloren zijn of beiden.
Met ‘je’ bedoel ik sommige prikkers, niet letterlijk jou.
Ik blijf het vreemd en koud vinden dat mensen zo kunnen denken en dat ook echt geloven.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Dat laatste bedoelde ik ook vooral Theo. Niet
> letterlijk doodmaken. Eigenlijk is het hier een
> ander klein maken want hij is niet goed wijs en
> gedoemd om te mislukken en dat er nog eens
> inwrijven en de hel erbij. Want diegene heeft
> helaas niet het intellect wat jij wel hebt en het
> miraculeuze vermogen om de bijbel precies zo te
> begrijpen zoals het bedoeld is wat jij wel hebt.
> Dus de logisch conclusie is dat je dan neerkijkt
> op die anderen die het gewoon niet snappen die dom
> of verloren zijn of beiden.
>
> Met ‘je’ bedoel ik sommige prikkers, niet
> letterlijk jou.
>
> Ik blijf het vreemd en koud vinden dat mensen zo
> kunnen denken en dat ook echt geloven.
Dat vreemd vinden in je laatste zin…. doorgaans is het niet vreemd , psychologisch bekenen dan.
Je maakt wel een tamelijk grote vergissing door intelligentie te verbinden met wijsheid.
Nog buiten het feit dat ik zelf helemaal niet bijster intelligent ben, mijn iq is slechts een ietsiepietsie boven gemiddeld.
Je blift maar praatjes hebben en nog steeds geen daadjes thomas.
Nogmaals.
Niet de boel door elkaar halen om jezelf te rechtvaardigen thomas. En een dit gaat niet oever Abraham en een stad.
25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.
26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren. Jak.1
14 Wij weten, dat wij overgegaan zijn uit de dood in het leven, omdat wij de broeders liefhebben. Wie niet liefheeft, blijft in de dood. 15 Een ieder, die zijn broeder haat, is een mensenmoorder en gij weet, dat geen mensenmoorder eeuwig leven blijvend in zich heeft. 16 Hieraan hebben wij de liefde leren kennen, dat Hij zijn leven voor ons heeft ingezet; ook wij behoren dan voor de broeders ons leven in te zetten. 17 Wie nu in de wereld een bestaan heeft en zijn broeder gebrek ziet lijden, maar zijn binnenste voor hem toesluit, hoe blijft de liefde Gods in hem? 1 Joh. 3
Dood geloof
14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood. Jak.2
Waar zie jij hier humanisme?
Jij zal het moeten gaan doen die hulp bieden, niet de Geest, dat is jou Helper, daden door jou dus.
theo Schreef:
——————————————————-
> Nada Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dat laatste bedoelde ik ook vooral Theo. Niet
> > letterlijk doodmaken. Eigenlijk is het hier een
> > ander klein maken want hij is niet goed wijs en
> > gedoemd om te mislukken en dat er nog eens
> > inwrijven en de hel erbij. Want diegene heeft
> > helaas niet het intellect wat jij wel hebt en
> het
> > miraculeuze vermogen om de bijbel precies zo te
> > begrijpen zoals het bedoeld is wat jij wel
> hebt.
> > Dus de logisch conclusie is dat je dan
> neerkijkt
> > op die anderen die het gewoon niet snappen die
> dom
> > of verloren zijn of beiden.
> >
> > Met ‘je’ bedoel ik sommige prikkers, niet
> > letterlijk jou.
> >
> > Ik blijf het vreemd en koud vinden dat mensen
> zo
> > kunnen denken en dat ook echt geloven.
>
>
> Dat vreemd vinden in je laatste zin…. doorgaans
> is het niet vreemd , psychologisch bekenen dan.
>
>
> Je maakt wel een tamelijk grote vergissing door
> intelligentie te verbinden met wijsheid.
>
> Nog buiten het feit dat ik zelf helemaal niet
> bijster intelligent ben, mijn iq is slechts een
> ietsiepietsie boven gemiddeld.
Bijbels gezien ver beneden gemiddeld voor een Predikant, maar dit is weer een ander verhaal.
Omdat ze zichzelf veilig wanen? En dan arrogant genoeg zijn om tegen anderen die zij niet veilig wanen aan te trappen? Ik snap het gewoon niet, ik vind het niet normaal dat je wilt melden dat een ander die anders gelooft voor altijd dood is en daar ook nog even ik weet niet hoeveel berichten aan spendeert MET de wetenschap dat jij dat kan doen want jij komt wel in de hemel. Wat een HOOGMOED.
Eigenlijk in- en intriest.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?