Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dankdag

• theo

Vanavond heb ik gepreekt en had als bijbeldelen een gedeelte over Noach en Romeinen 8 : 18 - 30

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Wot dos dset mien ?

Dat de wereld relatief gezien kleiner is dan vroeger met internet, vele reizen en studeren en werken over de grenzen en omdat het Engels de meest gesproken internationale taal is.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Hie en sie end dsem?

Doe een cursus Engels. Je bent nooit te oud om te leren.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Vanavond heb ik gepreekt en had als bijbeldelen

> een gedeelte over Noach en Romeinen 8 : 18 - 30

Deze topic gaat over God danken dus misschien kan je het verband erbij vertellen ipv ons te laten raden.

• theo

Zodra joe een cursus Fries dse sekkend teel of dse nedderlends sjell doe dsen sjel aai it overwaightingen.

• samuel

Mooi. en wat heb je dan verteld over vers 26 t/m 30 van Romeinen 8?

• theo

Waarom ? Het boeit je toch niet.

Wat ik ook over wat voor item schrijf , ik word door jou per definitie te licht bevonden zelfs zonder dat je me weegt.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Zodra joe een cursus Fries dse sekkend teel of dse

> nedderlends sjell doe dsen sjel aai it

> overwaightingen.

Waarom doe je zo kinderachtig?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Waarom ? Het boeit je toch niet.

Waar slaat dat nou weer op?

>

> Wat ik ook over wat voor item schrijf , ik word

> door jou per definitie te licht bevonden zelfs

> zonder dat je me weegt.

Waar slaat dat nou weer op?

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Mooi. en wat heb je dan verteld over vers 26 t/m

> 30 van Romeinen 8?

26 De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27 God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.

Dat wij in het zo dikwijls blijkbaar vanzelfsprekend bestaan van ons ons leven de hoop en het vertrouwen op God mogen behouden. Wanneer een mensenleven overhoop wordt gesmeten door wat voor reden dan ook en de vanzelfsperkendheden wegvallen en er grote twijfels opdoemen TOCH……….

Toch mogen weten dat wij in Gods handen geborgen zijn.