Frederik D Schreef:
——————————————————-
> De Drie-eenheid is uitgevonden om juist een eind
> te maken aan het polytheïsme dat op de loer lag.
> Snap je dat? Kun je dat snappen?
Bs'd
Nee. En het polytheîsme lag niet op de loer, maar dat was en is gewoon een feit met een God de Vader en een god de zoon. Als je meer dan één god aanbidt, dan ben je een polytheîst. En dan helpt het niet als je gaat zeggen; “Ik aanbidt maar één God, want 1 + 1 = 1”, want wat je ook zegt, je aanbidt dan nog steeds twee goden. Verhaaltjes vertellen verandert niks aan de realiteit. Snap je dat? Kan je dat snappen?
Vergelijk het met een seriemoordenaar die maar blijft herhalen: “Ik heb niemand vermoord, ik ben onschuldig!”
Zorgen zijn uitspraken dat hij niemand vermoord heeft er voor dat hij niemand vermoord heeft? Wordt de realiteit daar mee veranderd?
Natuurlijk niet.
Hetzelfde geldt voor de polytheîsten. Als je een God de Vader ÉN een god de zoon aanbidt, dan aanbidt je minimaal TWEE (2) goden, en niet één. En verhaaltjes gaan ophangen verandert daar niks aan. Zeker niet krankzinnige verhaaltjes van 1 + 1 = 1, zoals Sam die verkondigt.
Snap je deze simpele feiten? KAN je ze snappen??
> Lieden zoals de JG's, met wie jij samenzweert
> (!!!), opteren juist voor het polytheïsme omdat
> ze nu juist van Jahweh en Jezus twee aparte goden
> hebben gemaakt. Snap jij dit? Kun je dit snappen?
Nee, want het klopt niet. De leer van de J-H-V-H getuigen is dat alleen J-H-W-H God is, en niemand anders.
Zij geloven niet dat JC god of goddelijk is. Snap je dat? KAN je dat snappen?
> Probeer eens de feiten te eerbiedigen. Dan kom je
> veel sterker over. Snap je dit? Kun je dit
> snappen?
Probeer de feiten eens te begrijpen, en probeer in te zien dat verhaaltjes vertellen niks verandert aan de realiteit. Het gaat om wat je doet, en niet om wat je beweert. Snap je dat? KAN je dat snappen??