Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God past zijn openbaring aan aan wat wij kunnen begrijpen

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> De Drie-eenheid is uitgevonden om juist een eind

> te maken aan het polytheïsme dat op de loer lag.

> Snap je dat? Kun je dat snappen?

Bs'd

Nee. En het polytheîsme lag niet op de loer, maar dat was en is gewoon een feit met een God de Vader en een god de zoon. Als je meer dan één god aanbidt, dan ben je een polytheîst. En dan helpt het niet als je gaat zeggen; “Ik aanbidt maar één God, want 1 + 1 = 1”, want wat je ook zegt, je aanbidt dan nog steeds twee goden. Verhaaltjes vertellen verandert niks aan de realiteit. Snap je dat? Kan je dat snappen?

Vergelijk het met een seriemoordenaar die maar blijft herhalen: “Ik heb niemand vermoord, ik ben onschuldig!”

Zorgen zijn uitspraken dat hij niemand vermoord heeft er voor dat hij niemand vermoord heeft? Wordt de realiteit daar mee veranderd?

Natuurlijk niet.

Hetzelfde geldt voor de polytheîsten. Als je een God de Vader ÉN een god de zoon aanbidt, dan aanbidt je minimaal TWEE (2) goden, en niet één. En verhaaltjes gaan ophangen verandert daar niks aan. Zeker niet krankzinnige verhaaltjes van 1 + 1 = 1, zoals Sam die verkondigt.

Snap je deze simpele feiten? KAN je ze snappen??

> Lieden zoals de JG's, met wie jij samenzweert

> (!!!), opteren juist voor het polytheïsme omdat

> ze nu juist van Jahweh en Jezus twee aparte goden

> hebben gemaakt. Snap jij dit? Kun je dit snappen?

Nee, want het klopt niet. De leer van de J-H-V-H getuigen is dat alleen J-H-W-H God is, en niemand anders.

Zij geloven niet dat JC god of goddelijk is. Snap je dat? KAN je dat snappen?

> Probeer eens de feiten te eerbiedigen. Dan kom je

> veel sterker over. Snap je dit? Kun je dit

> snappen?

Probeer de feiten eens te begrijpen, en probeer in te zien dat verhaaltjes vertellen niks verandert aan de realiteit. Het gaat om wat je doet, en niet om wat je beweert. Snap je dat? KAN je dat snappen??

• samuel

Aan je redenatie kan je wel zien dat er iets niet klopt bij je!

En dat je geen kaas gegeten hebt van vergelijkingen, net als je voorgangers ten tijde van Jezus op aarde.

Het is en blijft je gebrek.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Aan je redenatie kan je wel zien dat er iets niet

> klopt bij je!

>

> En dat je geen kaas gegeten hebt van

> vergelijkingen, net als je voorgangers ten tijde

> van Jezus op aarde.

>

> Het is en blijft je gebrek.

Bs'd

Ik heb ook geen verstand van hersenchirurgie, maar ook dat heeft niks met ons onderwerp te maken.

Als je wilt weten hoeveel goden je aanbidt, dan ga je ze bij elkaar optellen, en niet met elkaar vergelijken.

Één plus één is twee Sam. Wake up and smell the coffee!

• samuel

Ja ik ga nog een lekker bakkie nemen.

Maar het feit blijft bestaan dat je niks van vergelijkingen snapt, net zoals je voorgangers ten tijde van Jezus leven op aarde.

Het blijft en is je gebrek.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja ik ga nog een lekker bakkie nemen.

>

> Maar het feit blijft bestaan dat je niks van

> vergelijkingen snapt, net zoals je voorgangers ten

> tijde van Jezus leven op aarde.

>

> Het blijft en is je gebrek.

Bs'd

IS HET NIET WONDERBAARLIJK HOE CHRISTENEN NIET MEER TOT TWEE KUNNEN TELLEN ALS HET OP RELIGIE AANKOMT???:S:S:S:S:S

En dan beweren ze nog dat de joden verblind zijn…… :S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S

"Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!!"

Ex 20:2

• Stefan

.

• samuel

In kleuren schreeuwen verandert niks aan het feit dat je geen kaas hebt gegeten van vergelijkingen, net zoals je voorganger ten tijde van Jezus Christus van Nazareth Zijn leven op aarde.

Het is en blijft je gebrek.

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Wat is Religie?

>

> Dat is de boodschap overbrengen, welke de

> ontvanger accepteert omdat begrepen wordt dat deze

> gelijk de afzender is.

>

> Dat is het Woord, welke het geloof van de Zoon

> activeert in de mens, omdat de Heilige Geest zowel

> de Vader als de Zoon is.

>

> Dat is naar een goed Joods gebruik..toch?

Bs'd

Toch niet. Het is AFGODENDIENST!!!

• Ellen-Josee

Zo! wat een grote rode letters!

Dan vind je deze sound met hoog Pokahontas gehalte vast wel aanspreken:

http://www.youtube.com/watch?v=6I9msnGWFBY

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

2 Kor 3: 6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

Bs'd

Nieuwtestamentische nieuwlichterij van Paulus, wat lijnrecht ingaat tegen wat God gezegd heeft: "Mijn verordeningen en Mijn bepalingen moet u in acht nemen. De mens die ze houdt, zal erdoor leven. Ik ben J-H-W-H" Lev 18:5

En oh, het gaat ook lijnrecht in tegen de opvattingen van JC: “17 Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.18 Want, voorwaar, Ik zeg u: * Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.19 * Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen.” Matt 5