Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God past zijn openbaring aan aan wat wij kunnen begrijpen

• samuel

Ja je kan brullen als lugman, dat verandert nog steeds niets aan het feit dat geen kaas hebt gegeten van vergelijkingen, dat is niet zo vreemd dat konden immers je voorgangers ten tijde van Jezus op aarde ook niet.

Het is en blijft je gebrek,

• Frederik D

Wat ik niet kan begrijpen is dat joden zoals jij niet begrijpen dat een hoek plus een tweede hoek plus een derde hoek één driehoek kan vormen.

Wissel je Talmoed eens in voor De Elementen van Euclides.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Euclides_van_Alexandri%C3%AB

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Soorten_driehoeken_op_basis_van_zijden.png

Als je goed kijkt en telt, dan zie je dat elke driehoek drie hoeken heeft.

• Frederik D

Jij weet niet wat polytheïsme is. JG's zijn polytheïsten, gewone christenen zijn monotheïsten.

• Frederik D

Beste Eliyahu

Je zult uit een ander vaatje moeten tappen om het christendom te weerleggen.

Jij bent echtgenoot, buurman en prikker. Drie verschillende manifestaties van één persoon. Op plusminus soortgelijke wijze is God zowel God de Vader als zijn eigen Zoon (in de metafysica kan alles, ook volgens jou) en de Heilige Geest (die moest erbij want drie is het getal van de volheid).

• Frederik D

De christelijke tijdrekening is beter dan de oorspronkelijke Joodse tijdrekening. De huidige Joodse tijdrekening is een afgeleide van de christelijke.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja je kan brullen als lugman, dat verandert nog

> steeds niets aan het feit dat geen kaas hebt

> gegeten van vergelijkingen, dat is niet zo vreemd

> dat konden immers je voorgangers ten tijde van

> Jezus op aarde ook niet.

>

> Het is en blijft je gebrek,

Bs'd

Beste Sam, als je wilt weten hoeveel goden je hebt, dan moet je ze niet gaan vergelijken, maar bij elkaar optellen. Dat is toch echt iets anders.

En 1 + 1 = 2, en echt niet 1.

• samuel

Nogmaals beste man, je kan brullen als lugman, dat verandert nog steeds niets aan het feit dat geen kaas hebt gegeten van vergelijkingen, dat is niet zo vreemd dat konden immers je voorgangers ten tijde van Jezus op aarde ook niet.

Het is en blijft je gebrek,

• Frans

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Het is geen disrespect, maar ik heb nou eenmaal geen tijd van leven om eeuwen naar Jan en Alleman te gaan zitten kijken om te zien of ik er enig nut in kan ontdekken.

Dat wil ik bzst van jou aannemen, ik denk dat ik het als andersdenkende ook moeilijk zou vinden, het grote verschil is dat ik er dan ook niet op een kwartier een conclusie uittrek en ook niet andersdenkende ga beschuldigen op die weinig informatie die ik er op die tijd kan uithalen.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nogmaals beste man, je kan brullen als lugman, dat

> verandert nog steeds niets aan het feit dat geen

> kaas hebt gegeten van vergelijkingen, dat is niet

> zo vreemd dat konden immers je voorgangers ten

> tijde van Jezus op aarde ook niet.

>

> Het is en blijft je gebrek,

Bs'd

Ik heb ook geen verstand van hersenchirurgie, maar ook dat heeft niks met ons onderwerp te maken.

Als je wilt weten hoeveel goden je aanbidt, dan ga je ze bij elkaar optellen, en niet met elkaar vergelijken.

Één plus één is twee Sam. Wake up and smell the coffee!

• Frederik D

Jij begrijpt echt helemaal niets van de Drie-eenheid. Het is mij al eerder opgevallen dat je van sommige zaken totaal niets begrijpt.

De Drie-eenheid is uitgevonden om juist een eind te maken aan het polytheïsme dat op de loer lag. Snap je dat? Kun je dat snappen?

Lieden zoals de JG's, met wie jij samenzweert (!!!), opteren juist voor het polytheïsme omdat ze nu juist van Jahweh en Jezus twee aparte goden hebben gemaakt. Snap jij dit? Kun je dit snappen?

Probeer eens de feiten te eerbiedigen. Dan kom je veel sterker over. Snap je dit? Kun je dit snappen?