Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God past zijn openbaring aan aan wat wij kunnen begrijpen

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Hoe moet je je aanpassen aan iemand die niet tot

> twee kan tellen?

>

>

> Wees als een kind..;)

Bs'd

Juist ja. Dus het is volgens jouw niet zo dat God zich aan ons aanpast zodat wij het kunnen begrijpen, maar volgens jou moeten we weer terug naar onze kindertijd = een staat van achterlijkheid, zodat we kunnen geloven dat 1 + 1 = 1, en dan kunnen we het christendom begrijpen.

• samuel

Heel simpel, ik zal je een vergelijking geven.

Één echtgenoot + één echtgenote + één uit het huwelijk geboren kind = één gezin. Ergo 1+1+1= 1

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Heel simpel, ik zal je een vergelijking geven.

>

> Één echtgenoot + één echtgenote + één uit

> het huwelijk geboren kind = één gezin.

Ergo 1+1+1= 1

Bs'd

Zie hier het onweerlegbare bewijs dat christenen denken dat 1 + 1 + 1 = 1.

En dan beweren ze nog dat de joden met blindheid geslagen zijn…… :S

Maar goed: Christenen aanbidden dus een God de Vader, ÉN en god de zoon, ÉN een god de heilige geest, en dat is een hele goddelijk familie, en daarmee zijn de christenen polytheîsten en daarmee zijn zij AFGODENDIENAREN!!!

• samuel

Vergelijkingen heb je niet zo veel kaas van gegeten! Kan kloppen hadden ze ten tijde van Jezus ook al niet!

• Frans

Hoeveel procent van de Joden waren volgelingen van Jezus aanvankelijk ? 0,000,2 %? Toch was dat belangrijker als al de rest, jammer dat de rest het toen niet begreep, of wilde begrijpen.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Vergelijkingen heb je niet zo veel kaas van

> gegeten! Kan kloppen hadden ze ten tijde van Jezus

> ook al niet!

Bs'd

Tot drie tellen daar heb jij niet veel kaas van gegeten!

Kan kloppen, want dat hebben de christenen al 2000 jaar niet!

Als je denkt dat een God de Vader + een god de zoon maar één God is, dan ben je nogal heel erg in de war, en dan kan je niet tot twee tellen.

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> Hoeveel procent van de Joden waren volgelingen van

> Jezus aanvankelijk ? 0,000,2 %? Toch was dat

> belangrijker als al de rest, jammer dat de rest

> het toen niet begreep, of wilde begrijpen.

Bs'd

Dat is niet jammer, dat is heel goed, want A: JC was niet de messias, en B: Het christendom is vervallen tot een heidense wetteloze afgodische sekte waarvan de aanhangers niet tot twee kunnen tellen.

• samuel

Zoals ik al zei je hebt geen kaas gegeten van vergelijkingen, dat blijkt keer op keer. dat hadden ze ten tijde van Jezus ook al niet.

Geeft niet ieder zijn gebrek!

• Frans

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Dat is niet jammer, dat is heel goed, want A: JC was niet de messias, en B: Het christendom is vervallen tot een heidense wetteloze afgodische sekte waarvan de aanhangers niet tot twee kunnen tellen.

Toch wel, want als je mede-joden hetzelfde denken als jij dan betekend dat dat er niet gewenst wordt om objectief te kijken naar alle Christelijke stromingen, wat dus fout is, hetzelfde geld voor waarin zijn ze heidens of afgodisch ? Juist! door gebrek aan objectiviteit.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Zoals ik al zei je hebt geen kaas gegeten van

> vergelijkingen, dat blijkt keer op keer. dat

> hadden ze ten tijde van Jezus ook al niet.

>

> Geeft niet ieder zijn gebrek!

Bs'd

Zoals ik al zei: Van 1 + 1 optellen heb jij geen kaas gegeten. Jij denkt dat dat “vergelijkingen” zijn, Nee dus.

Maar daar hadden ze 2000 jaar geleden ook al last van.

Ik kan helaas niet zeggen van: “Geeft niet ieder zijn gebrek!”, want het geeft wel. Het geeft HEEL VEEL.

Want er is maar ÉÉN God, en dus niet twee, en die ene God is J-H-W-H, en dus niet JC, en

J-H-W-H is ÉÉN, en dus niet drie.

En als je dan toch twee goden gaat aanbidden, een Vader en een zoon, dan ben je bezig met AFGODENDIENST.

Het eerste gebod uit de 10 geboden gegeven op de berg Sinai, bindend voor jood en niet-jood:

"Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!!"

Ex 20:2

Is dat nou echt zo moeilijk??