Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

En zij sloegen er geen acht op !

• theo

Prachtige symboliek.

• Johanan

Dat zijn nu de meest wijze woorden die ik al heel lang probeerd uit te leggen.

Ze slaan er geen acht op.

Jij ziet het heel goed Jehovah heeft geen behagen in de dood van mensen,maar wil dat

ze naar hem luisteren en blijven leven.

Jammer genoeg luisteren er maar wijnig.

Johanan.

• Frederik D

Iedereen die Jezus' dood begreep, zo interpreteer ik de bijbeltekst, zag God zelf. Daarvoor hoefde je niet in de Tempel te zijn. Het geestelijk voorhangsel scheurde.

Voorts is er wellicht nog een link met de besnijdenis.

• samuel

Nee.

• ¥ Lotje ­­¥

Als je doof bent doe je gewoon oor apparaten in

• samuel

Dat een letterlijke gebeurtenis zoveel symbolische waarde van hun wegnam, zeker weten.

• theo

Je kunt er wel een voor jou gebruikelijke kinderachtige draai aangeven maar jij weet net zo goed als alle lezers dat jijzelf prachtige symboliek in de tekst legt.

Met nadruk nog eens gemeld: prachtige.

• samuel

Dat zeg ik toch dat een letterlijk gebeurtenis zoals het scheuren van boven naar beneden van het voorhangsel in de tempel, al hun symbolische waarden weghaalden.

Dat deze letterlijke gebeurtenis ook gelijk symbolisch staat voor het einde van het bedrijf de tempel door de farizeeërs geleid, dat zeer zeker.

Dat jij het een prachtige omschrijving vind, kan best, maar ik geef er zeker geen kinderachtige draai aan, dat is dan weer minder van je!

• M*j*r**

In ieder geval bedankt voor je reaktie op mijn bericht en met name voor jouw antwoord op Gen. 8:21

Kijk, dat noem ik nog eens ergens acht op slaan :S

• Marjorie

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Mocht ik Dew persoonlijk hebben gekwetst, dan zeg

> ik sorry.

“Dew” Wie is Dew?