Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

En zij sloegen er geen acht op !

• Frederik D

En Theo gaat een stapje verder: sommige dingen zijn symbolisch maar sommige andere dingen zijn ook symbolisch.

Scheurde het voorhangsel toen Jezus stierf, letterlijk of slechts symbolisch?

• samuel

Letterlijk!

Mat 27,51 : En zie, het voorhangsel van de tempel scheurde van boven tot beneden in tweeën, en de aarde beefde, en de rotsen scheurden,

Mar 15,38 : En het voorhangsel van de tempel scheurde in tweeën van boven tot beneden.

Luc 23,45 : want de zon werd verduisterd. En het voorhangsel van de tempel scheurde middendoor.

In drie betrouwbare Evangeliën bevestigt.

• Daan

Hier heb ik geen zin in.

Ik ben geen wandelende Bijbel.

• Daan

.

• Daan

(tu)

• ¥ Lotje ­­¥

God wil iedereen redden . Maar niet iedereen geeft gehoor eraan om gered te worden ………

• Frederik D

Mij komt dat gescheurde voorhangsel juist uiterst symbolisch, uiterst geestelijk, over.

Ecce homo, ecce Deus. Zie de mens, zie God. En hoe kon je God zien? Slecht doordat de Verborgene zijn Verborgenheid opgaf.

• Frederik D

Omdat God te zacht spreekt?

• samuel

Kan best zijn dat jij dat denkt, maar het is toch echt letterlijk gebeurt! Overigens ik denk niet dat je kan begrijpen wat het eigenlijk inhoud wat er gebeurde en wat het voor gevolg had voor de farizeeërs. De tempel was een afgod geworden ze stelden deze hoger dan God zelf. Ze gingen er zelfs prat op dat God bij hun in hun tempel verbleef. Met het scheuren van het voorhangsel maakte God daar een definitief einde aan, Zijn aanwezigheid was voorgoed weg, en een kleine veertig jaar later is de hele tempel verwoest. En tot nu toe nog steeds niet opgebouwd.

En nu is de wedergeboren mens de Geest vervulde mens de tempel Gods, zoals we kunnen lezen in het boek 1 Korinthiërs.

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> Geef mij ook maar een Friesch Beerenburgertje

> :)-D

Beste lieve aardige Daan.

Je beerenburgertje komt eraan.

Zullen wij dan gedrieen gaan?

Als een drie eenheid wel te verstaan.

Twee jehovagetuigen

dan zal ik moeten buigen.

Maar als ik jullie voldoende beerenburgertjes schenk;

dan worden jullie beide vast PKN, ik denk.