Ik heb een ijzersterk argument gegeven, namelijk een schriftuurlijk (bijbels) argument waarom alverzoening des Bijbels is. Namelijk het veelvuldig voorkomend woord aion dat geenszins eeuwigheid betekent.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik heb een ijzersterk argument gegeven, namelijk
> een schriftuurlijk (bijbels) argument waarom
> alverzoening des Bijbels is. Namelijk het
> veelvuldig voorkomend woord aion dat geenszins
> eeuwigheid betekent.
Dat komt uit de koker van je platte (aarde) argumentatie.
Jij neemt de Bijbel zo wie zo niet serieus. Jij vertaalt aion opzettelijk foutief.
Nogmaals voor jou:
AION BETEKENT GEEN EEUWIGHEID.
Dat heb ik niet verzonnen. Maar dat is ontdekt door vele bijbelvertalers en theologen, ook vele gelovige.
Dus hoe durf je “mijn” argumentatie af te doen als atheïstisch?
Beste Peri, ben je bezeten door een boze geest?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Verstand op nul ….
>
> Is er een christendom mogelijk waarin men zijn
> verstand niet hoeft te loochenen?
Voor jou staat het er zelfs 3 maal (Matteüs 22:37-Marcus 12:30-Lucas 10:27): heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.
Moulton en Milligan en vele andere Griekskenners stellen dat
“aion” kan wijzen op een beperkte duur van leven, maar ook op een oneindige duur,
In het gewone zowel als in het klassieke Grieks heeft “aionios” de betekenis van altijddurend
Er zijn voorbeelden van in oude geschriften zoals “De keizer voor altijd”, “Ik zal je altijd dankbaar zijn voor je liefdevolle vriendelijkheid”
In de Bijbel komt het voor verbonden met het bestaan van God:
(aion) Lk 1:33,55; Jh 8:35; 12:34 (!); Rm 1:25; 9:5; 11:36; 16:27; 2 Ko 11:3§1; Gl 1:5; Ef 3:11; Fl 4:20, enz., enz.
(aionios) Rm 16:26; Hb 9:14; 13:20; 1 Pt 5:10
Zie Mt 25:46 eeuwige straf contra eeuwig leven als ook Mt 18:8; 25: 41;Mk 9:43; 3: 29; 2 Th 1:9; Hb 6:2.
Het gaat in elk geval niet aan het woord eeuwig a l t i j d als slaande op een beperkte tijdsduur te laten slaan, zoals bij termen als “ eeuwige straf” en dergelijke
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=2348
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?