Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Bedankt voor die verwijzing. Je mag ook best

> duidelijker zijn over wat je bedoelt met die (S),

> je kort iemands naam niet af met een letter en

> Sint is katholiek en kort je af met St,

>

> Ok, die naamduiding was wat ongelukkig, ik doel

> dus op Saul, Paulus dus.

>

> en van wie komt ‘dat oordeel’ nu en wat is het

> verband met waar je het eerder over had? Ik

> begrijp nog niet waar je op aanstuurt.

>

> Ik Geloof dat Jezus tot hem sprak en hem die vraag

> stelde: “waarom vervolgt gij mij?” , Maar Saul

> wordt niet veroordeeld.

>

> > >

> > > Hand 9,4

> > > en ter aarde gevallen, hoorde hij een stem tot

> zich zeggen: Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?

En hij zeide: Wie zijt Gij, Heere? En de Heere zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt. Het is u hard, de verzenen tegen de prikkels te slaan.

(SVKT) Namelijk gelijk de ossen en andere lastbeesten achteruit slaan, wanneer zij met prikkels worden voortgestuwd, en alzo niet de prikkels maar zichzelven kwetsen.

• perihelium

Welterusten!

• perihelium

Waarom is iemand een chaoot omdat die verduidelijking vraagt voor iets dat hem niet duidelijk is?

• theo

Je bent chaotisch in je reacties met nonantwoorden en je vragenstellen op aan jou gestelde vragen en je niet terzake doende bijbelteksten en “”posters“” op vragen en opmerkingen die volstrekt aan het onderwerp voorbijgaan.

• Frederik D

Mijn lijfspreuk is: Ordnung muss sein. Ordnung über alles.

Daarom vind ik het mooi dat de Bijbel zogeheten verzen kent. Je kunt elkaar snel naar een bijbeltekst loodsen.

Maar ik vind het nog mooier als mensen ordentelijk denken.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Gods genade is in Jezus Christus en dat was de stem die hij hoorde toen hij zich bekeerde. Gods uitverkorenen waren dat al voor de grondlegging van de wereld.

Dus je bedoelt als uitverkorene kon hij nooit veroordeelt worden ? hij kon zijn gang gaan ? (Dan zou Gonnie bijv. gelijk hebben)

Hm…

Wat dan met dit: 1 Kor 9,27

Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang, om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.

of kijk eens naar Salomo die wijze, die wijsneus werd.

• Frans

Jammer dat zulke Duitse uitspraken toch een wrang nasmaakje krijgen bij mensen van mijn (onze?) generatie. Het klopt wel, maar is bezoedeld.

• Stefan

.

• Frans

Saul's werken waren tot op dat moment niet echt goed te noemen, ook al was hij er zelf van overtuigd. Hij was inderdaad een geroepene en koos om zich te bekeren.

• perihelium

Je kan er van alles bijhalen maar je vroeg waarom er geen oordeel kwam toen Jezus zei Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij? Saul zei Wie zijt Gij, Heere? En de Heere zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt. Het is u hard, de verzenen tegen de prikkels te slaan.

Jezus kwam niet om de wereld te oordelen en liet zijn andere wang zien onder veroordeling en de betekenis van die laatste zin over de verzenen is dat Saul zichzelf kwetste.