Dan was jouw gebruik van het uitroepteken weinig conventioneel.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBOAZ Schreef:
——————————————————-
> Ik ben niet van gisteren, Ellen.
>
> Maar een goede dienst morgen en ik begrijp dat er
> ook in Zwolle niet veel mogelijkheden zijn.
Ik ben nog wel eens terug geweest naar mijn oude gemeente, dat vonden wij wederzijds heel leuk.
Toevallig hadden ze die dag net een foto van mij op de beamer. Maar door de verhuizing woon ik er nu echt te ver vandaan.
> Ik ga regelmatig naar Ede, maar ook daar beter
> iets dan niets.
Ik was heel benieuwd, heb gegoogled en nu zo mijn vermoedens. Kan me voorstellen dat je er zo over denkt. Het blijft wringen.
> Met een joodse nefesj is het niet gemakkelijk om
> de juiste plek te vinden, helaas!
Nu je het ‘zo’ zegt, begrijp ik precies wat je bedoeld.
Mijn eigen insteek is inmiddels, dat ik naar een kerk ga om een goede preek te horen en ik vind het ook wel gezellig.
Daarnaast ga ik naar een kerk toch vooral om iets te brengen (bemoediging, een woordje, gebed, enz) het krijgen heb ik niet zo nodig.
De Here is mijn Herder, mij ontbreekt niets. Dus ik ben overal welkom.
Als christen met een joodse nefesj, zit je zowel bij de joden als bij de christenen moeilijk.
Je hebt dan wat uit te leggen, maar de joodse nefesj leg ik nooit uit
>
> Shalom,Boaz.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Ik heb nergens gezegd dat ik de wijsheid in pacht
> heb.
Je vat het zo op dat ik het zo geschreven zou hebben, maar zo bedoelde ik het niet.
Ik was gewoon verbaasd over je binnenkomer en nu.
Overigens, laat je niet opstoken.
> De ziel komt gewoon niet in de bijbel voor en
> daarom was ik heel erg verbaasd
Hoe kom je daar nu bij, dat de ziel niet in de Bijbel voorkomt?
Zoeken naar: ziel
Zoeken in: De Nieuwe Bijbelvertaling (2004/2007)
116 vindplaatsen in 114 verzen
Bijvoorbeeld deze:
Heb daarom de HEER, uw God, lief met hart en ziel en met inzet van al uw krachten. (Deut 6: 5)
Hier is de link zodat je zelf ook in de Bijbel kunt zoeken. Makkelijk is b.v. het zoeken op woorden.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=&id18=1&pos=0&set=18&lang=nl
Groetjes,
Ellen
Ellen jij weet alles, jij mag mij antwoorden.
Het hele geheugen zit in de hersenen, als hersenen dood zijn dan heb je geen geheugen meer.
Mensen met ernstige ziekte van Alzheimer die hebben geen geheugen meer. Hoe meer de hersens door die ziekte is aangetast hoe meer is het geheugen weg.
En als de ziel het geheugen is dan is de ziel ook dood.
Maar dan nog de vraag wat is precies de ziel.Als kind kreeg ik te horen dat wanneer dieren sterven dan was dat niet zo erg want een dier heeft geen ziel te verliezen, en dat vraag ik mij wel eens af, een mens wel een ziel maar dieren niet.
De wezens tussen aapachtigen en mensen hadden vast slechts een halve ziel. Maar het stoffelijke is deelbaar, het onstoffelijke niet. Dus een halve ziel bestaat niet. Dus onze halfdierlijke voorouders hadden nog geen ziel. Maar toen onze voorouders een beetje mens waren geworden, kregen ze plots een ziel.
Overigens is de ziel weinig bijbels. Vraag maar aan Johanan of aan Daan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?