Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sceptici en atheisten zijn zoals de Sadduceeen die...

• samuel

Je hebt helemaal niks weerlegt, je ontkent het!

• BOAZ

Jona was zo dood als een pier:D

Lees de context maar.

Jona 2:

1Toen bad Jo̱na tot Jehovah, zijn God, vanuit de inwendige delen van de vis2en zei:

„Uit mijn benauwdheid riep ik tot Jehovah, en hij antwoordde mij toen.

Uit de buik van Sjeo̱o̱l schreeuwde ik om hulp.

Gij hoorde mijn stem.

Boaz.

• samuel

Wat jij wil, jou dag!

• Gonnie

Ja, zo iets.(tu):)

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Waar een andere niet minder belangrijke vraag zich

> aandient: Wie/welke soort mensen zijn te

> vergelijken met farizeeën en wetgeleerden?

Dat zijn zij die toedoen of afdoen aan het Woord van God en zij die overleveringen van mensen navolgen en prediken.

Mattheus 15:1 Toen kwamen uit Jeruzalem Farizeeën en schriftgeleerden tot Jezus en vroegen: 2 Waarom overtreden uw discipelen de overlevering der ouden? 3 Immers, zij wassen hun handen niet, wanneer zij brood eten. Hij antwoordde hun en zeide: Waarom overtreedt ook gij ter wille van uw overlevering (zelfs) het gebod Gods? 4 Want God heeft gezegd: Eer uw vader en uw moeder, en: Wie vader of moeder vervloekt, zal de dood sterven. 5 Maar gij zegt: Wie tot zijn vader of zijn moeder zegt: Het is offergave, al wat gij van mij hadt kunnen trekken, behoeft zijn vader of zijn moeder niet te eren. 6 Zo hebt gij het woord Gods van kracht beroofd ter wille van uw overlevering. 7 Huichelaars, terecht heeft Jesaja over u geprofeteerd, zeggende:

8 Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart is verre van Mij.

9 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren die geboden van mensen zijn.

Boaz.

• BOAZ

Natuurlijk ervaart niemand zijn eigen ervaringsloosheid.

Eindelijk een duidelijk antwoord.

Geen levend mens kan zich inleven in zijn eigen non-existensie.

Boaz.

• Frederik D

En geen enkele cirkel is vierkant.

Uitspraken die zeer wiedes zijn, zijn inhoudsloos. Tautologieën (wit is wit, een cirkel is een cirkel, een cirkel is geen vierkant) zeggen in wezen niets.

Maar jij laat het voorkomen alsof jij met je tautologie wel iets zegt.