Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het beest

• samuel

Eerst komt de dag van Jezus Christus de wederkomst, dan breekt het duizendjarige rijk aan aan het duizendjarige rijk van Koning Jezus Christus, daarna komt de grote dag des oordeels, de dag des Here. Dus de dag des oordeels de dag van God, zal altijd nog duizend jaar later zijn, na het duizendjarige rijk.

Ik weet Wie de hemelse legers aanvoert! Dat kan je lezen in Openbaring 19.

Maar de dag des oorlogs zo als je het nu weer omschrijft, dat je dat bedoeld is dus ook aan het einde van het duizendjarige rijk, niet ervoor, dat is de dag van Jezus Christus.

• Ellen-Josee

En wat gebeurd er met deze zielen?

Openbaring 6: 9 Toen het lam het vijfde zegel verbrak, zag ik aan de voet van het altaar de zielen van al degenen die geslacht waren omdat ze over God hadden gesproken en vanwege hun getuigenis. 10 Ze riepen luid: ‘O heilige en betrouwbare Heer, wanneer zult u de mensen die op aarde leven eindelijk straffen en ons bloed op hen wreken?’ 11 Ieder van hen kreeg witte kleren. Verder werd hun gezegd nog een korte tijd geduld te hebben, totdat ook de andere dienaren, hun broeders en zusters die net als zij zouden worden gedood, zich bij hen gevoegd zouden hebben.

Dit zijn de zielen van mensen die geleefd hebben en al bij de Heer zijn, terwijl anderen (hun broeders en zusters) nog op aarde met de strijd bezig zijn.

Ellen

• theo

Volgens mij heb je helemaal niet gelezen wat ik schreef.

• Johanan

Dat antwoord is niet zo moeilijk,maar dat hebben we al eens eerder besproken.

De ziel het leven van het vlees is in het bloed, dus zijn de zielen onder aan het altaar in werkelijkheid een afbeelding van het bloed van getrouwe dienstknechten van Jezus die zijn omgebracht wegens hun moedige en ijverige getuigeniswerk;…Leviticus 17:11.

Net als het bloed van de rechtvaardige Abel roept het bloed van deze christelijke martelaren om gerechtigheid Genesis 4:10;…Zij riepen met een luide stem en zeiden: ’Tot wanneer, Soevereine Heer, heilige en waarachtige, weerhoudt gij u ervan te oordelen en ons bloed te wreken aan hen die op de aarde wonen?

En wat gebeurt er dan? Aan een ieder van hen werd een lang wit gewaad gegeven; en hun werd gezegd nog een korte tijd te rusten, totdat ook van hun medeslaven en hun broeders, die op het punt stonden gedood te worden evenals zij, het getal vol zou zijn;…Openbaring 6:10, 11.

De gewaden werden gegeven aan degenen van wie figuurlijk gesproken het bloed op het altaar vergoten was,christelijke martelaren Jezus geestelijke broeders.

Zij hadden in Jezus’ naam hun leven opgeofferd en werden nu als geestelijke schepselen opgewekt.

Hoe weten we dat? Eerder in het boek Openbaring lezen we: Wie overwint, zal aldus met witte bovenklederen worden getooid; en ik zal zijn naam geenszins uit het boek des levens uitwissen.

Bovendien zag Johannes de 24 oudere personen gehuld in witte bovenklederen en met gouden kronen op hun hoofd;…Openbaring 3:5; 4:4.

Dus nadat oorlog, honger en pestilentie de aarde begonnen te teisteren, werden de gestorven leden van de 144.000,Jezus broeders, afgebeeld door het bloed onder aan het altaar, tot hemels leven opgewekt en in symbolische witte gewaden gehuld.

Die pas opgewekte personen moeten rusten,in welke zin? Ze moeten geduldig wachten op Jehovah’s dag van wraak. Hun medeslaven, gezalfde christenen die nog op aarde zijn, moeten onder beproeving hun rechtschapenheid nog bewijzen.

Wanneer de tijd voor Gods oordeel aanbreekt, komt er een eind aan hun rust ;…7:3.

Dan zullen die opgestane personen samen met de Heer Jezus vernietiging brengen over de goddelozen, met inbegrip van degenen die het bloed van onschuldige christenen hebben vergoten;…2 Thessalonicenzen 1:7-10.

Dus Ellen dit gaat over de 144000,de enigen die een hemelse opstanding zullen/of al hebben ontvangen.

De grote scharen,wie dat ook mogen zijn,zullen voor eeuwig op aarde mogen leven.

Je zuld het er wel niet mee eens zijn,maar Jehovah heeft nu eenmaal bepaald dat er maar een kleine kuddenaar

de hemel gaat,en de rest zal de aarde beérven,althans zij die Armageddon overleven.

Johanan.

• Johanan

Eerst komt Armageddon,die vaagd alles weg wat tegen Jehovah is,en Jezus is de strijdende Koning.

Na de oorlog van Armageddon komt de 1000 jr van vrede,satan is gebonde en miljarden mensen die

in het verleden zijn gestorven krijgen een opstanding,en groeien naar de volmaaktheid.

Aan het einde van de 1000 jr wordt satan voor een korte tijd losgelaten,en zullen er als nog velen struikelen

Ook die zullen samen met de duivel voor eeuwig worden vernietigd,en wie dan leefd,of getrouw gebleven is zal nimmer meer sterven.

Johanan.

• Johanan

Lees altijd,van wie maar ook uitzonderingen daar gelaten,de reacties dus ook de jouwe.

Het past zo mooi,om dat het boek Daniël het zo mooi neer zet.

En het Jehovah is die het heeft laten neerzetten.

Als je wild kun je het op de site van het genootschap lezen.

Zo niet wil ik je het wel opsturen op mijn kosten.

Je kunt het ook aan de getuigen vragen als ze je weer een keertje lastig vallen;)

Het is getiteld:Schenk aandacht aan Daniëls Profetie.

Johanan.

• samuel

Er komt geen Armageddon dat is een populaire uitdrukking geworden, Armageddon is een plek een open vlakte in het noorden van Israël, daar zal de oorlog van de Koning der koningen beslecht worden, daarna begint het duizendjarige rijk, en aan het einde van het duizendjarige rijk als satan is losgelaten voor de laatste keer zal hij weer volken verzamelen om strijd te voeren tegen God en Jezus.

De satan veroordeeld

7 En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee. 9 En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, 10 en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beest en de valse profeet zijn, en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheden.

Openbaring 20

Dit is de laatste beslissende oorlog de oorlog der oorlogen, de dag des Here, de dag van het Oordeel.

• keessie

Maar er komt toch ook een nieuwe hemel en aarde zoals ik onderstaande vers lees?

1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

• Johanan

Weet je wat ook zo uniek is van Daniëls Profetie je kunt namelijk ook te weten komen

wanneer Jezus door zijn vader,in de hemel,op zijn troon werd gezet.

De ontrafeling van het mysterie van de grote boom,een tweeledige profetie.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Lees altijd,van wie maar ook uitzonderingen daar

> gelaten,de reacties dus ook de jouwe.

> Het past zo mooi,om dat het boek Daniël het zo

> mooi neer zet.

> En het Jehovah is die het heeft laten neerzetten.

>

> Als je wild kun je het op de site van het

> genootschap lezen.

Geef de link dan maar door ( mag ook prive als je dat liever wilt).. lijkt me wel interessant…dan kost het jou geen moeite en geen postzegel.

> Zo niet wil ik je het wel opsturen op mijn

> kosten.

>

> Je kunt het ook aan de getuigen vragen als ze je

> weer een keertje lastig vallen;)

> Het is getiteld:Schenk aandacht aan Daniëls

> Profetie.

>

> Johanan.