Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het beest

• theo

En daarom kom jij nooit met iets anders dan oneliners.

Ga toch eens ergens wat dieper in ipv wat kreten te plaatsen… is leuker voor de sfeer, voor je gesprekspartners en ook voor jezelf.

• keessie

Voor mij is er meer dan dit prikbordje, alleen op een computer kun je vele dingen meer doen

• theo

keessie Schreef:

——————————————————-

> Voor mij is er meer dan dit prikbordje, alleen op

> een computer kun je vele dingen meer doen

Voor mij ook.

Echter, het doorlopende oude lied: Jij gaat nooit ergens serieus iets dieper op in.

Dat is je al talloze malen geschreven door vele personen en het is jammer dat je dat niet aan wilt nemen.

• keessie

Door vele personen maar niet door iedereen

• theo

Okay keessie, niet door iedereen.

Doe er mee wat je wilt.

• Johanan

Dit is onbegonnen werk,je begrijpt er helemaal niets van.

Als je dit goed bestudeerd hebt, dat zie je dat de Bijbel zelf de wereldmachten noemd stuk voor stuk.

behalve de zevende die er nu is.

Als je het goed doorneemd dan bewijst het stuk zichzelf.

Maar nogmaals het is… of je ziet het of niet.

Ga er maar eens goed voor zitten,en neem het boek Daniël er bij en probeer het te begrijpen.

Niemand van de prikkers zet iets dergelijks neer dat is te veel moeiten,en ze weten het gewoon niet,en dat geef ook niet

doe het met alle liefde

Er zit voor mij uren werk in,en ga nog niet eens uren aan besteden,of je leerd er van of niet,maar dat maakt voor mij niets uit

Het was trouwens op verzoek van Keessie om het beest uit de Openb te verduidelijken.

Johanan.

• keessie

21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.

24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.

25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!

26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet.

27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.

28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.

29 En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.

30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.

31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.

33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.

34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

Heeft bovenstaande al plaats gevonden in jou visie Johanan?

• Johanan

Als je mijn verslagen goed leest dan weet je dat de grote verdrukking voor de deur staat.

De grote dag van Jehovah kan,gezien de tijd waar in wij leven heel snel komen.

Johanan.

• samuel

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Als je mijn verslagen goed leest dan weet je dat

> de grote verdrukking voor de deur staat.

> De grote dag van Jehovah kan,gezien de tijd waar

> in wij leven heel snel komen.

>

> Johanan.

Ik neem aan dat je de dag van Jezus Christus bedoelt! Als die aanbreekt komt er eerst nog een duizendjarig rijk van Jezus Christus, en daarna komt de dag des oordeels, de grote dag des Here.

• Johanan

Nee,dat bedoel ik niet het is de oorlog van de grote dag van God de Almachtige te Har–Magedon beter bekend als Armageddon.

In het visioen dat Johannes ontving, wordt getoond dat de koningen tot Har–Magedon worden vergaderd als gevolg van het uitgieten van de zesde van de zeven schalen, die de laatste plagen bevatten waardoor de toorn van God tot een einde wordt gebracht Opb 15:1; 16:1, 12.

Dat de oorlog te Har–Magedon verder nauw met Christus’ tegenwoordigheid verweven is, blijkt ook hieruit dat de waarschuwing dat Christus als een dief komt, tussen vers 14 en 16 van Openbaring hoofdstuk 16 staat.

Het wereldomvattende aspect van de oorlog wordt in de context beklemtoond, aangezien de tegenstanders van Jehovah worden aangeduid als ….de koningen van de gehele bewoonde aarde, die door de door demonen geïnspireerde uitingen worden gemobiliseerd. …..Opb 16:14.

Iets verderop zegt Johannes.

En ik zag het wilde beest en de koningen der aarde en hun legers vergaderd om de oorlog te voeren tegen degene die op het paard zat en tegen zijn leger;… Opb 19:19.

Dit hoofdstuk identificeert de op een wit paard gezeten aanvoerder van de hemelse legers als iemand die Getrouw en Waarachtig” en Het Woord van God wordt genoemd Opb 19:11-13.

Derhalve is Jezus Christus, Het Woord, degene die als de bevelhebber van Gods hemelse legers optreedt Jo 1:1; Opb 3:14.

Een verder bewijs dat Christus de hemelse strijdkrachten aanvoert, zijn de woorden: „Dezen….de aardse strijdkrachten…. zullen strijden tegen het Lam Jezus Christus Jo 1:29), maar het Lam zal hen overwinnen, omdat hij Heer der heren en Koning der koningen is.

Ook de geroepenen en uitverkorenen en getrouwen met hem zullen dit doen;…Opb 17:13, 14.

Zoals het visioen in Openbaring hoofdstuk 19 onthult, wordt Jezus Christus, Het Woord van God, in deze oorlog alleen door hemelse legers ondersteund, hetgeen te kennen geeft dat geen,mensen wie maar ook,op aarde aan de strijd zal deelnemen.

Dit strookt met de woorden van Jezus Christus in Mattheüs 26:52, waaruit blijkt dat zijn discipelen niet hun toevlucht nemen tot wapens van een letterlijke oorlogvoering. Vgl. Ex 14:13, 14; 2Kr 20:15, 17, 22, 23; Ps 2:4-9.

De vogels die in het midden van de hemel vliegen, zullen zich aan de lijken van de neergevelden vergasten. Opb 19:11-21.

Har–Magedon is derhalve niet slechts een strijd tussen mensen, maar een oorlog waaraan Gods onzichtbare legers zullen deelnemen. Deze oorlog is onafwendbaar en zal plaatsvinden op een tijd die is bepaald door Jehovah God, die doet naar zijn eigen wil onder het heerleger van de hemel en de bewoners der aarde;..Da 4:35; zie ook Mt 24:36.

Dan komt er duizend jr van vrede,of ook wel de ware duizendjarige regering van Jezus Christus.

Uit de huidige vervulling van bijbelse profetieën blijkt dat ze zeer nabij is.

Gedurende het ware Millennium zullen Satan en zijn demonen werkelijk in de afgrond zijn en zullen Jezus Christus en zijn 144.000 medeërfgenamen over de gehele mensheid regeren zonder inmenging van de organisatie van de Duivel.

De eeuwige zegening van de gehele losgekochte mensheid zal als vervulling van Jehovah’s verbond met zijn vriend Abraham eerst ten deel vallen aan de leden van de grote schare, die de ongeëvenaarde verdrukking waarin dit goddeloze samenstel eindigt, zullen overleven.

Vervolgens zal ze zich uitstrekken tot de miljarden menselijke doden die door het bloed van het Lam, Jezus Christus, zijn losgekocht Jakobus 2:21-23; Openbaring 7:1-17; Genesis 12:3; 22:15-18; Matthéüs 24:21, 22.

Hiertoe zullen dezen uit hun doodsslaap in de herinneringsgraven tot leven op aarde opgewekt worden. Johannes 5:28, 29.

Openbaring 20:7-10 Zodra nu de duizend jaar geëindigd zijn, zal Sa̱tan uit zijn gevangenis worden losgelaten, 8 en hij zal uitgaan om de natiën te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Ma̱gog, om hen tot de oorlog te verzamelen. Het aantal van hen is als het zand der zee. 9 En zij trokken op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalde neer uit de hemel en verslond hen. 10 En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet reeds waren; en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden tot in alle eeuwigheid.

Johanan.