Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het beest

• M*j*r**

keessie Schreef:

——————————————————-

> Gooi in de groep Johanan, die postings die ik

> plaats stuiten ook vaak op verzet al moet ik wel

> zeggen dat het vaak dezelfde zijn die commentaar

> hebben maar keessie trekt zich daar niets van aan.

Nou, die stuiten niet vaak op verzet, maar die vragen vaak om nadere uitleg. En juist die nadere uitleg wordt vaak niet gegeven. Dan krijg je te horen “je begrijpt er niets van” . Dan krijg je inderdaad verzet.

• theo

Het getal 7 staat voor (het) God(delijke), het volmaakte en het getal 666 heeft inderdaad volstrekt niks te maken met Hitler of Obama of Bill Gates of Nero maar staat voor het onvolkomene, het menselijke.

Edoch …letterlijk lezen is blijkbaar leuker en aangenamer en natuurlijk veul spannender.

Waarom dan niet alles (ALLES) letterlijk gelezen moet worden blijft overigens wel een bijzonder raadsel, althans ik verbaas me daar altijd ten zeerste over.

• keessie

Het gaat om De antichrist Mjr in het einde der tijden

• theo

En dat einde der tijden is natuurlijk; NU !

Neem ik maar aan.. dat jij dat denkt…denk ik..

• Ellen-Josee

keessie Schreef:

——————————————————-

> Het gaat om De antichrist Mjr in het einde der

> tijden

Ik denk dat Majorie wat meer uitleg nodig heeft in deze, Keessie.

Ellen

• Ellen-Josee

Dat heb ik je toch al eens uitgelegd waarom alles niet letterlijk genomen kan worden?

Waarom dringt dat nou toch niet tot je door, beste man?

Ellen

• theo

Dan ben ik dat vergeten beste vrouw, sorry.

• keessie

Ze doet alsof Ellen dat voel ik gewoon, keessie is niet gek, maar misschien komt Johanan zo met iets hij is nu het een en ander aan het uitzoeken

• keessie

Spoedig

• theo

Dat wel natuurlijk.

Gelukkig ben je in goed gezelschap met talloze andere medestanders de afgelopen 2000 jaar.