Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Lourdes

• samuel

Ik zal kort zijn, nee! Weer zo`n zelf verzonnen stukje:

Maar de Wil van God doen is in jouw ogen luisteren naar jou en je broeders die de bijbel zowat uit het hoofd kennen…want hierdoor menen jullie de Heilige Geest te vertegenwoordigen toch?

Gebrek aan kennis heb je, niemand is vertegenwoordiger van de heilige Geest, maar een vertegenwoordiger van Jezus Christus. 20 Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus vragen wij u: laat u met God verzoenen. 2 Kor. 5

Dat had je dus geweten als je de Bijbel leest onder leiding van de heilige Geest.

Dat is manke, je invulling en interpretatie van de Schrift, die jij niet van binnen en zeker niet van buiten kent!

En niet zomaar in draadjes komen binnenvallen, en je gal spugen, dat is niet netjes!

:)

• 'en passant'

nihil

• Johanan

O ja,sinds wanneer ben jij zo bij de hand om dat te denken dat ik alles letterlijk neem,

Ik kan er niets aan doen dat jij de bijbel niet begrijpt,en niet weet wanneer je iets letterlijk dan wel

symbolisch moet nemen cq begrijpen.

Ook jij hebt van tijd tot tijd goede en harde argumenten,het is de bijbel die aangeeft wanneer iets letterlijks of symbolisch

genomen moet worden.

Neem eens bijbelstudie Douce,want dan ga je de bijbel begrijpen zoals hij begrepen moet worden.

En wees nu niet gelijk op je tenen getrapt,want dit is niet hatelijk bedoeld.

En zo'n flauwe opmerking had ik van jouw niet verwacht.

Johanan

• samuel

Marith schreef: Maar ik zal me nooit een gezant van Christus noemen zoals Paulus

Gelukkig maar, dan is dat duidelijk!

Dag Marith.

:)

• Douce.

Je bent ongenuanceerd en erg geïndoctrineerd en dat ligt niet aan mijn gebrek aan kennis, maar meer aan jouw blindheid.

Jouw veroordelingen m.b.t. mijn persoon zijn wel grappig, dus lach ik erom. Doei kerel.

Douce

• Johanan

Mooi gesproken Douce,maar het ontbreek je wel degelijk aan kennis.

En daar is niets verkeerd aan,alleen het toe geven is zo moeilijk.

Maar het zijn toch alleen christelijke getuigen van Jehovah die in deze tijd Gods wil doen.

En je bent een grote meid als je dat kunt tegen spreke,aan de hand van de bijbel.

Zelfs de hoge heren van de KK erkennen dat,hun uitspraken ,alleen de J.Gs doen wat er in de volgende teksten staat.

Ze erkennen zelfs,al zouden we het willen we kunnen het niet.

Mattheüs 24:14;… En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Mattheüs 28:19, 20;.. Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.

Weet je nog,jouw laag dunkende houding,dat clubje, maar juist dat clubje verricht een werk wat normaal gesproken

nooit en te nimmer zonder Gods leiding gedaan zou kunnen worden.

Johanan.

• Frederik D

Wat God toelaat, is blijkbaar niet tegen zijn wil. En dus conform aan zijn wil. Verondersteld dat God een wil heeft.

• samuel

Wat jij wil!

• 'en passant'

nihil

• ¥ Lotje ­­¥

http://www.kronosworld.nl/Ark.htm