Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Lourdes

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Als je de wil van God doet, zondig je niet meer en

> ik zie geen zondeloze christenen…al denken

> sommigen dat ze dat zijn.

Geen mens is zonder zonde, maar het gaat erom wie de zonde aanmeet! God of de mens?

>

> Douce

• Douce.

Dus….dan kan ook jij niet bepalen wie de wil van God doet, want die is zonder zonden en inderdaad God meet de zonde aan, maar ook wie Zijn wil doet. Dat wordt met name op het prikbord door sommigen niet gesnapt, gezien de hoogmoed en censuur.

Douce

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dus….dan kan ook jij niet bepalen wie de wil van

> God doet, want die is zonder zonden en inderdaad

> God meet de zonde aan, maar ook wie Zijn wil doet.

> Dat wordt met name op het prikbord door sommigen

> niet gesnapt, gezien de hoogmoed en censuur.

>

De wil van God doen kan men duidelijk lezen in de schrift, de wil van God doen is luisteren naar de heilige Geest en daar naar handelen, als mens zitten wij dat wel eens in de weg. Hier zie je dat de mens de zonde wil aanmeten, en dat werkt niet. Dit prikbord is een klankboord voor mensen die positief tegenover de Bijbel en de teksten die daarin staan staan, en er hangen te veel mensen rond die dat niet doen, ja ronduit gelovigen haten, vandaar de censuur en hoogmoed die daarmee gepaard gaat.

Maar goed dat er mensen zijn die het wel snappen toch!

> Douce

• Douce.

Dit prikbord is een klankbord geworden van/voor dominante mensen die in hun hoogmoed censuur toe passen en heeft al heel lang niets meer te maken met de werkelijke boodschap van de Bijbel noch de wil van God. Tja, jammer dat een aantal mensen verblind is geraakt.

Dat sommige ongelovigen menen hier de dienst uit te moeten maken, ben ook ik geen voorstander van, maar IRL bestaat het leven ook niet alleen uit “goede” christenen. Ik zou er wat van krijgen trouwens om slechts met zichzelf ingenomen christenen te moeten omgaan. Liever een eerlijke ongelovige dan een hypocriete christen. Maar ja….:)

Gods wil is nog steeds dat iedereen zonder zonden is (en zijn wil doet), volgens de Bijbelvertalingen die ik lees. Dat ga ik niet bepalen voor een ander, ik zie wel wat voor schade hoogmoed aanricht.

Douce

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Dit prikbord is een klankbord geworden van/voor

> dominante mensen die in hun hoogmoed censuur toe

> passen en heeft al heel lang niets meer te maken

> met de werkelijke boodschap van de Bijbel noch de

> wil van God. Tja, jammer dat een aantal mensen

> verblind is geraakt.

Ben ik niet met je eens, ik ben meer van mening dat jij het er van maakt, omdat het je niet aanstaat. Er worden hier regelmatig topics geplaatst die op personen gericht zijn en al helemaal geen Bijbelse boodschap hebben, daar is dit boord niet voor. Maar dat een aantal mensen hier verblind is dat is duidelijk!

> Dat sommige ongelovigen menen hier de dienst uit

> te moeten maken, ben ook ik geen voorstander van,

> maar IRL bestaat het leven ook niet alleen uit

> “goede” christenen. Ik zou er wat van krijgen

> trouwens om slechts met zichzelf ingenomen

> christenen te moeten omgaan.

Het eerste deel van je schrijven ben ik mee eens, maar het tweede deel komt een beetje zelfingenomen over, maar ja wat zegt zo`n woord nu eigenlijk!

Liever een eerlijke

> ongelovige dan een hypocriete christen. Maar

> ja….:)

Bestaan die dan eerlijke ongelovigen? Als een mens eerlijk is dan geloofd deze toch! ;)

>

> Gods wil is nog steeds dat iedereen zonder zonden

> is (en zijn wil doet), volgens de

> Bijbelvertalingen die ik lees.

Er was en is er maar één zonder zonden, en dat is Jezus Christus, die volvoerde de wil van God! Dat ka je ook lezen in jouw Bijbelvertaling.

Dat ga ik niet

> bepalen voor een ander, ik zie wel wat voor schade

> hoogmoed aanricht.

Dat hoef je gelukkig ook niet te bepalen en ik gelukkig ook niet, maar iemand hoogmoed toerekenen is niet zo netjes, maar het gebeurt regelmatig!

>

> Douce

• Douce.

Eerlijke ongelovigen bestaan, alleen het feit om dat als gelovige te ontkennen vind ik dus hoogmoedig..:)

Maar goed, ik heb mijn ervaringen hier en elders zo ook mijn gedachtegangen. Gelukkig zei je een tijdje terug dat ik gewoon maar mezelf moest blijven en dat doe ik nog steeds, of een ander dat leuk vindt of niet.

Ik blijf de gedachte toegedaan dat sommige gelovigen zich gedragen als olifanten in de porseleinkast, anders gezegd: ze trekken de hele kast omver. Een puber ben ik al een tijdje niet meer, dus ik heb genoeg meegemaakt om deze mening te kunnen staven.

Douce

• Gonnie

Samuel:

Bestaan die dan eerlijke ongelovigen? Als een mens eerlijk is dan geloofd deze toch! winking smiley

Gonnie: Ongelovigen zijn eerlijk, maar de vraag of alle Christenen eerlijk zijn dat is nu juist de vraag , zij zijn bang om hun geloof in twijfel te trekken want dan zou het wel eens verkeerd aflopen met hun eeuwige leven. Zij zijn bang om te twijfelen ,en daarom durven zij niet eerlijk te zijn.

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Eerlijke ongelovigen bestaan, alleen het feit om

> dat als gelovige te ontkennen vind ik dus

> hoogmoedig..:)

Dat mag je vinden, er wordt niks ontkent, het is gewoon een feit, iemand die eerlijk is die geloofd dat er een God bestaat. Dat wil niet zeggen dat wat jij als eerlijk aanmeet ook eerlijk is. Eerlijkheid gebied. Hoogmoedigheid is deze zoverre van aanwezig, door dat het door de ander aangemeten wordt!

> Maar goed, ik heb mijn ervaringen hier en elders

> zo ook mijn gedachtegangen. Gelukkig zei je een

> tijdje terug dat ik gewoon maar mezelf moest

> blijven en dat doe ik nog steeds, of een ander dat

> leuk vindt of niet.

Dat heeft toch niks met een ander te maken? Nu doe je net of het je wel aantrekt! Maar ik blijf bij wat ik gezegd heb, ook als je eens uit de band springt! ;)

> Ik blijf de gedachte toegedaan dat sommige

> gelovigen zich gedragen als olifanten in de

> porseleinkast, anders gezegd: ze trekken de hele

> kast omver. Een puber ben ik al een tijdje niet

> meer, dus ik heb genoeg meegemaakt om deze mening

> te kunnen staven.

Vaak denderen er olifanten mee in een kudde!

>

> Douce

• 'en passant'

nihil

• Johanan

Leg het me dan maar eens uit,ben zeer benieuwd.

Johanan.