Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Symbolisch of letterlijk?

• CU

Wel, je schreef:

> Ja ,de bijbelse wet leven voor een leven.

> Johanan.

Mozes vermoorde een Egyptenaar, maar gaf geen leven voor een leven, zoals je weet. Hij kreeg , of onderging, helemaal geen straf.

• Johanan

Ja,en nu vraag jij je ,natuurlijk?, in alle eerlijkheid af waarom Jehovah zo handelde.

Johanan.

• CU

Jij mag het zeggen.

• Ellen-Josee

Die Egyptenaar had zijn lol al gehad, door die slaaf dood te ranselen. Weet je nog?

Ellen

• Ellen-Josee

Ik vind het niet zo zeurderig hoor Theo. Ik zou je getuigenis ook wel eens willen horen.

Als je daar nu normaal op reageerde dan zou je zeggen of: hier is mijn getuigenis het ging zo en zo of; ik wil mijn getuigenis niet geven want dan krijg ik hiero de hele boel over mij heen tot in het oneindige. En dan ben je daar ook weer vanaf.

Ellen

• theo

Laat maar. als Peri van mening is dat ik christusloos ben omdat ik geen getuigenis geef terwijl ik niet anders dan getuigenisen geef op dit bord , nou ja naast het wat kietelen van Peri dan, dan maar christusloos volgens Peri.

Christusloos, hoe komtiedurop.

Het raakt me niet.

• Douce.

Heee….schrijf peri eens met een kleine letter…..je geeft hem teveel macht. Jij bent ook gewoon theo…

Douce

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Laat maar. als Peri van mening is dat ik

> christusloos ben omdat ik geen getuigenis geef

> terwijl ik niet anders dan getuigenisen geef op

> dit bord , nou ja naast het wat kietelen van Peri

> dan, dan maar christusloos volgens Peri.

Je bevraagd hem uit interesse (tu)

>

> Christusloos, hoe komtiedurop.

Ik zou het niet weten. Zelf bedacht misschien?

>

>

> Het raakt me niet.

Als er pc komt waar echt pijlen uitschieten, dan wel misschien?

Ellen

• CU

Bluffer.

Geef even aan waar staat dat die Egyptenaar een slaaf dode.

• theo

doodde,

Mede namens Douce en Frederik.

Overigens kreeg Mozes wel straf, nou ja hij legde zichzelf de straf op vanwege eigenbelang en lijfsbehoud; zijn rijkeluislevendje was voorbij .