Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bundeling van onbeantwoorde vragen.

• madam mikmak

matigheid is ook hoogmoed. Je hoeft niet direct over andere gelovigen te oordelen maar er valt best wel wat te zeggen over redding en alverzoening.

De bijbel stelt duidelijk dat iedereen gered wordt, zelfs satan. Maar niet iedereen erft het aionische leven. Dit krijg je alleen als je letterlijk gelooft dat jezus uit de dood is opgestaan en voor je zonden gestorven is.

Als je dat niet gelooft, dan krijg je geen deel aan het aionisch leven. Als bijvoorbeeld LeSage zegt dat Adam en Eva alleen personages uit verhalen waren, dan ontkent hij hiermee de opstanding van christus. Immers, dan kan Hij niet allen redden die in Adam waren gestorven.

• Nada

Matigheid is toch juist goed?

• madam mikmak

het is wel van belang dat mensen de grondtekst ofwel de concordante versie lezen. Dan zouden veel gelovigen het veel meer met elkaar eens zijn.

• madam mikmak

matigheid is een nette vorm van hoogmoed.

• keessie

Velen zijn lauw

• Nada

Dat kan best zo zijn, ik heb alleen de Koran gelezen en een beetje begonnen, online dan, om iets over de bijbel te leren. :)

• Nada

Maar keessie Theo heeft wel een punt met zijn vraag. Komen volgens jou mensen die bijvoorbeeld zo geloven als Theo of zoals ik zoekende ben en islamitisch ben opgevoed in de hel? Ja of nee kan je toch wel zeggen?

• madam mikmak

je kunt beter geen bijbel lezen dan de verkeerde. Veel ruzies tussen gelovigen komen omdat ze moderne bijbels lezen die verkeerd vertaald zijn. Ik wil je wel 2 tips geven:

www.goedbericht.nl

www.schriftwoord.nl

• Nada

Ik zeg dan wel als eerste wat ik denk ook al was dat al duidelijk. Dat weet niemand, alleen God. :)

• madam mikmak

Nada er is geen hel. Theo moet zich schamen dat hij als predikant die vraag stelt. Iedereen wordt behouden, ook jij. Er komt echter wel over 1000 jaar een oordeel voor de ongelovigen die dan opstaan uit de dood. Dit oordeel is bedoeld om alles recht te zetten en om jou alsnog in Jezus te doen geloven. Daarna volgt er een 2de dood en een laatste opstanding.

Het is dus erg ingewikkeld allemaal en dat hele geklets over hemel en hel komt van de heidenen.