Onderstaande vragen/opmerkingen van vandaag en de bovenste van ?? geleden.
Wat is er zo vreselijk aan om deze vragen te beantwoorden ipv te reageren met zinloze reacties?
Met name natuurlijk aan Peri omdat Peri een genie is in het welreagerenmaarnietantwoorden en voor Johanan die dit soort aan hem gerichte vragen doelbewust links laat liggen en …nou ja aan mijn “”letterlijkgelovendemedegelovigen“”
——————————————————————
Niemand komt in de hemel
Gepost door: theo ()
Datum: 19 oktober 2012 17:17
of zal de aarde beerven.
Hier en daar maakte ik daar een opmerking over en die opemrrkingen werden konsekwent genegeerd.
Niemand komt in de hemel na het aards bestaan of zal later eens de aarde beerven want;
Alle zichzelf juistgelovig achtende geloofsgroeperingen sluiten iedere andersdenkende geloofsgroeperingen uit.
Wie kan er een speld tussen mijn stelling krijgen
————————————————————————————————————-
-
Re: Niks alverzoening
Gepost door: theo ()
Datum: 20 oktober 2012 11:39
Jullie hebben gewoon allemaal gelijk.
Peri en de PKN en de ZDA en de PKN en Peri en de RK en de ZDA en de Verg.van gelovigen en Peri en de paus en de JG en de herv.gemeenten in hersteld verband en de ger.vrijgemaakten en hervormde bonders en Peri en de remonstrantse broederschap en de vrijzinnige gemeenten in Nederland …. allemaal hebben jullie gelijk.
——————————————————————————————————————-
Ik blijf me
Gepost door: theo (—.sub227.ddfr.nl)
Datum: 20 oktober 2012 18:01
verbazen met het gemak waarop symbolisch en letterlijk doorelkaar wordt gebruikt/mag en kan worden gebruikt- en gelijktijdig anderen sterk worden ge/veroordeelt wanneer ze iets symbolisch nemen wat dan volgens diegene dan TOCH perse weer letterlijk gelezen dient te worden.
Ik begrijp het werkelijk niet.
———————————————————————————————————————————————
perihelium Schreef:
> Dat weet ik niet, op mij komt het over als een
> Christusloos christendom zoals bij Theo, maar hij
> mag zelf vertellen wat hij gelooft.
Nou zeg..ben ik zo'n beetje de enige op dit prikbord die van mening is dat Christus verzoening heeft gebracht voor de gehele wereld en word ik Christusloos genoemd.
Het ligt vast aan mij dat ik van je titel aan mij gegeven volstrekt niks begrijp.
Of je weet zelf niet wat je zegt/schrijft natuurlijk…dat zou ook nog kunnen.