Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wierp Jezus de eerste steen of niet?

Jezus is de hoeksteen die is geworpen/verworpen.

Matteüs 21:42

Daarop zei Jezus tegen hen: ‘Hebt u dit nooit in de Schriften gelezen: “De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden. Dankzij de Heer is dit gebeurd, wonderbaarlijk is het om te zien.”

Marcus 12:10

Hebt u deze schrifttekst dan niet gelezen: “De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden.

Lucas 20:17

Maar hij keek hen aan en vroeg: ‘Wat betekent dan wat er geschreven staat: “De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden”?

1 Petrus 2:7

Kostbaar is hij voor u, die erop vertrouwen. Voor wie er niet op vertrouwen, geldt echter: ‘De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden.’

• perihelium

keessie Schreef:

——————————————————-

> Lezen Peri

Dat heb ik gedaan zoals je kan zien aan het antwoord.

• keessie

ik ben vrij

• Nada

Niet goed :)

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Je citeert nu het NT. Maar het OT zelf verwijst

> niet naar het NT. Het NT verwijst wel naar het OT.

Profetieën in het OT verwijzen naar gebeurtenissen in het NT. Dat jij dat niet gelooft doet daar niks aan af.

• keessie

Je draaide de boel om Peri jij gaat van nieuw naar oud Frederiks antwoord was andersom

• CU

Wel goed lezen. Het gebeurde wel. De steniging van Stefanus vergeten? Daar was dan ongetwijfeld een mens bij zonder zonden.

• perihelium

keessie Schreef:

——————————————————-

> Je draaide de boel om Peri jij gaat van nieuw naar

> oud Frederiks antwoord was andersom

Geloof je niet dat profetieën in het OT voorzien naar gebeurtenissen in het NT? Ik wel en dat staat dus ook in het NT vers dat ik plaatste.

• keessie

Niet door Jezus CU het is de mens die alsmaar wraak wil

• Nada

Natuurlijk, omdat jij gelooft ben je vrij van alle zonden. Ik ben blij dat ik hier kom om antwoorden te zoeken. In de Islam is het niet zo dat je vrij bent als je maar gelooft, je moet je aan de regels houden. ;)

Maar ik ben blij dat je vrij bent :)