Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• madam mikmak

Jij bent helemaal niet gered, je gleooft niet dat genesis echt was dat adam en eva hebben bestaan en gezondigd hebben. Als Adam niet heeft bestaan dan kan Jezus ook niet geboren worden. Dan kan Paulus niet zeggen zoals in Adam allen zijn gestorven, zo is in de 2de Adam iedereen gered.

Ja natuurlijk ben je gered maar niet voor het aionische leven.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, de PKN keert terug tot de Bijbel en dus worden

> vanaf morgen alle ketters in het openbaar

> doodgestenigd. Ik hoop dat jij ook je molensteen

> bijdraagt.

Kan je Bijbels onderbouwen dat volgelingen van Jezus daartoe worden opgeroepen?

• madam mikmak

Sinds wanneer vinden we de mening van de PKN of allerlei dominee´s die je ´s ochtend met kerkklokken het bed uit jagen belangrijk? Ze hebben weer even aandacht met hun stellingname. Ik zou zeggen, het internet is een mooie pleisterplek om alverzoening te verkondigen zonder de ruis van zogenaamde theologen.

• Nada

Vaag man :D Moet er wel om glimlachen :)

• madam mikmak

Niet vaag maar een geheim dat pas aan Paulus was geopenbaard.

• Nada

Ja maar, niemand weet het toch hoe het echt is na je dood? Daarom vind ik deze discussie zo raar. Als je gelooft dan weet je niet hoe God denkt, ik weet niet eens of je Hem menselijke eigenschappen kan toedichten.

Hoe meer ik hier lees, hoe meer het lijkt op een slecht opgevoerde parodie die heet: Kijk mij eens gelovig zijn.

Jammer, we zijn allemaal mensen die het met elkaar moeten doen in de tijd dat je hier leeft.

• LeSage

madam mikmak Schreef:

——————————————————-

> Jij bent helemaal niet gered, je gleooft niet dat

> genesis echt was dat adam en eva hebben bestaan en

> gezondigd hebben. Als Adam niet heeft bestaan dan

> kan Jezus ook niet geboren worden. Dan kan Paulus

> niet zeggen zoals in Adam allen zijn gestorven, zo

> is in de 2de Adam iedereen gered.

>

> Ja natuurlijk ben je gered maar niet voor het

> aionische leven.

het was ook maar bij wijze van spreken.

Maar toch leuk om je hier weer terug te zien, ook al vind je argumenteren maar elitair :D

• madam mikmak

ik krijg de indruk dat jij humanistisch bent en helemaal niet moslima.

Na de dood ben je dood. Anders kun je niet opstaan uit de dood. Als je direct na de dood naar de hemel gaat, kun je dus niet opstaan. Of technisch gezien zou het misschien wel kunnen maar het is wel de omgekeerde wereld. Zit je eindelijk in de hemel, moet je weer uit de hemelse dood worden opgewekt op aarde om geoordeeld te worden. dat slaat nergens op. Dood is dood.

De grootste leugen van satan is dat de dood niet bestaat. Tegen Eva zei de slang, als je van de vrucht van kennis eet, dan zul je niet sterven. Moderne gelovigen zeggen het zelfde± na de dood ga je direct naar de hemel,. En dus ga je niet echt dood. Om het nog gekker te maken zeggen ze dat alleen de ziel doorgaat. Dit is pure new age gnostiek.

Dood is dood.

• Nada

Ik heb een soortement van zwak voor holybol en mag hem wel. :) Vind het ook leuk om hem te plagen :)

• madam mikmak

nou ik blijf hier echt niet hoor maar wil Nada even bekeren. dan ga ik weer.