Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• Ferry

Zo, dat is ook weer geregeld ;-)

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/synodecommissie_pkn_alverzoening_is_niet_bijbels_1_683682

• madam mikmak

als je ziet wat voor vrijzinnige onzin op theologie opleidingen die goed gekeurd zijn door de PKN wordt verkondigd, dan is het eens temeer duidelijk dat men alle onzin pikt zolang het maar niet over alverzoening gaat. Men wordt nog liever humanist dan alverzoener.

• Nada

Ok ok :)

• madam mikmak

Die zogenaamde theologie[opleidingen alsook de PKN hebben nog nooit van de aionische tijden gehoord of van de Mahdi. SCHANDE!

• perihelium

Duidelijk. Heeft dit ook nog gevolgen voor predikanten en voorgangers die de alverzoening prediken?

• Nada

Ja natuurlijk, het lijkt me logisch dat ze ontslagen worden en de rest van hun leven bang kunnen zijn omdat ze in de hel terecht komen.

Of dacht jij van niet?

• Frederik D

Vergelijkende godsdienstwetenschap lijkt mij toch een verplicht bijvak in de theologie te zijn.

De Mahdi is een soort messias in de islam, al gelooft niet elke moslim in de Mahdi.

De wereld vergaat pas als de zon in het westen opkomt.

• LeSage

Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat voor mij zal zijn.

Ik - gelovig het offer van Jezus aanvaard- en dus gered en –> de hemel in, zie dat mijn dochter van wie ik zielsveel houd, maar die er een potje van heeft gemaakt, tot aan het einde van haar leven het alleenzaligmakende geloof in Jezus Christus, verworpen heeft.

Al mijn gebeden van mij en van de hele familie voor niks.

Ik zie dat mijn dochter, mijn enige, op wie ik zo gek was, het hellevuur ingezonden wordt.

Hoe zou ik, gered, en juichend de hemel ingaande, mij voelen?

Trouwens:

hoe zou God zich voelen?

Laten we het eens vanuit zijn standpunt bekijken.

Hij heeft mijn docher op de wereld gezet. Besmet-en-al natuurlijk want ja, dat heb je nu eenmaal met Adam en Eva, en later Noach en zijn familie, die ook natuurlijk. Hij heeft haar zo gemaakt. Hij nam dus ook verantwoording voor haar besmette genen.

Steeds stond Hij klaar met zijn vergevende liefde (aldus de synode). Maar de duivel heeft mijn (en Zijn) dochter vakkundig van het rechte pad afgehouden. En mijn dochter? Die holde gewoon haar besmette genen achterna.

En nu moet ze branden. Voor eeuwig.

Hoe zou God zich voelen?

Zijn er al niet genoeg mensen verbrand in naam van God? Als ik de God van de synode was, zou ik me zó voelen.

• Frederik D

Ja, de PKN keert terug tot de Bijbel en dus worden vanaf morgen alle ketters in het openbaar doodgestenigd. Ik hoop dat jij ook je molensteen bijdraagt.

• Nada

:( Daar denk ik dus ook veel over na de laatste tijd :(