Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• keessie

3x het woord “dus” suggestief iemand ben jij Frederik om een lang verhaal kort te maken je snapt er geen bal van ook al geloof je dat alles uit een balletje ontstaan is.

• Nada

Dat ben ik niet met je eens, als je met je volle verstand aan het zondigen bent en dan omdat je gelooft dat je veilig bent dat is pas erg. Hoe erg kan je dan bezig zijn, hoe vaak kan je dat doen? Ontelbare keren want je gelooft? Als het zo simpel was zou iedereen op zijn sterfbed gaan geloven.

Daar tegenover de mensen die wel zuiver bezig zijn, en niet deze zonden doen. Die zijn in jouw ogen verloren? Ik ben blij dat jij God niet bent:)

• Frederik D

Het OT verwijst niet naar het NT.

• perihelium

madam mikmak Schreef:

——————————————————-

> wanneer stap jij nou eens over naar het Paulus

> evangelie. Je zit al zolang in het traject.

Paulus zei:

1 Korintiërs 15:1-4

1 Broeders en zusters, ik herinner u aan het evangelie dat ik u verkondigd heb, dat u ook hebt aangenomen, dat uw fundament is 2 en uw redding, als u tenminste vasthoudt aan de boodschap die ik u verkondigd heb. Anders bent u tevergeefs tot geloof gekomen. 3 Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, 4 dat hij is begraven en op de derde dag is opgewekt, zoals in de Schriften staat

• Frederik D

Wierp Jezus de eerste steen of niet?

• keessie

Je hebt soorten zonden de een weegt zwaarder als de ander.

• keessie

Nee

• madam mikmak

letterlijk de bijbel citeren is niet hetzelfde als geloven. Er is wel een onderscheid tussen kennis over christus en in christus leven.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het OT verwijst niet naar het NT.

Matteüs 11:13

de profetieën van alle profeten en van de wet reiken tot de dagen van Johannes.

• Nada

flauw deze reactie van jou, je veroordeeld al. Dat is toch niet aan ons?

Probeer nog een keer en dan vergeet ik deze liefdeloze reactie van jou :)