Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik blijf me

>

> Gepost door: theo (—.sub227.ddfr.nl)

>

> Datum: 20 oktober 2012 18:01

>

>

> verbazen met het gemak waarop symbolisch en

> letterlijk doorelkaar wordt gebruikt/mag en kan

> worden gebruikt- en gelijktijdig anderen sterk

> worden ge/veroordeelt wanneer ze iets symbolisch

> nemen wat dan volgens diegene dan TOCH perse weer

> letterlijk gelezen dient te worden.

De zin dat jij je blijft verbazen, met daar iets achteraan, is geen vraag. Er stond ook geen vraagteken achter.

• theo

O nee??

Maar je vond het wel grappig?

Net als alle andere vrome woorden en bijbelteksten die je plaatst omdat je geen antwoorden wilt/durft geven?

Kun je dan ook overwegen, als je TOCH niet wilt/durft/kunt antwoorden niet ter zake doende reacties te geven?

Of vind je dat niks?

Om over na te denken voor later dan?

Of vind je dat ook niks?

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Volgens mij zit Keessie een beetje richting

> > Jehovah Getuige.

>

>

> Dat weet ik niet, op mij komt het over als een

> Christusloos christendom zoals bij Theo, maar hij

> mag zelf vertellen wat hij gelooft.

Nou zeg..ben ik zo'n beetje de enige op dit prikbord die van mening is dat Christus verzoening heeft gebracht voor de gehele wereld en word ik Christusloos genoemd.

Het ligt vast aan mij dat ik van je titel aan mij gegeven volstrekt niks begrijp.

Of je weet zelf niet wat je zegt/schrijft natuurlijk…dat zou ook nog kunnen.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ellen-Josee Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Volgens mij zit Keessie een beetje richting

> > > Jehovah Getuige.

> >

> >

> > Dat weet ik niet, op mij komt het over als een

> > Christusloos christendom zoals bij Theo, maar

> hij

> > mag zelf vertellen wat hij gelooft.

>

>

> Nou zeg..ben ik zo'n beetje de enige op dit

> prikbord die van mening is dat Christus verzoening

> heeft gebracht voor de gehele wereld

Nee hoor dat kan je in de Bijbel lezen, net als dat we opgeroepen worden om ons met God te verzoenen in Christus.

> en word ik

> Christusloos genoemd.

>

> Het ligt vast aan mij dat ik van je titel aan mij

> gegeven volstrekt niks begrijp.

>

> Of je weet zelf niet wat je zegt/schrijft

> natuurlijk…dat zou ook nog kunnen.

Zoals ik al zei, je hebt het nooit over je bekering en relatie met de Here Jezus en bij anderen maak je dat belachelijk en vraag je bijvoorbeeld of ze de hele Bijbel nu letterlijk of figuurlijk nemen. Maar wat niet is kan nog komen, God roept.

• Johanan

Nee,goed gezien dat is gewoon duizend jr.

Raar boek hé de bijbel.

Johanan.

• Johanan

Lengte van de scheppingsdagen.

Laten we eens logisch redeneren,de bijbel zegt niet hoe lang elke scheppingsperiode was.

Toch zijn ze alle zes geëindigd, want met betrekking tot de zesde dag wordt ,net als in het geval van de voorgaande vijf dagen, gezegd: „En het werd avond en het werd morgen: een zesde dag” Ge 1:31.

Mee eens?

Dit wordt echter niet gezegd van de zevende dag, waarop God ertoe overging te rusten, wat erop duidt dat die dag nog niet ten einde was,

of staat het in jouw bijbel anders maar dat denk ik niet;…Ge 2:1-3.

Ook gaf Paulus meer dan 4000 jaar nadat de zevende dag, of Gods rustdag, was begonnen, te kennen dat die dag nog voortduurde.

In Hebreeën 4:1-11 verwees hij naar Davids eerder geuite woorden Ps 95:7, 8, 11 en naar Genesis 2:2 en gaf vervolgens de aansporing:

Laten wij daarom ons uiterste best doen die rust in te gaan.

In de tijd van de apostel had de zevende dag reeds duizenden jaren geduurd en was nog niet geëindigd. De duizendjarige regering van Jezus Christus, die in de Schrift de Heer van de sabbat wordt genoemd Mt 12:8, maakt kennelijk deel uit van de grote sabbat, Gods rustdag Opb 20:1-6.

Hieruit zou blijken dat Gods rustdag vanaf het begin tot het einde ervan duizenden jaren zou duren.

De week van dagen die in Genesis 1:3 t/m 2:3 wordt beschreven en waarvan de laatste dag een sabbat is, schijnt overeen te komen met de week waarin de Israëlieten hun tijd indeelden, waarbij zij overeenkomstig de goddelijke wil op de zevende dag een sabbat in acht namen Ex 20:8-11.

En aangezien de zevende dag al duizenden jaren voortduurt, kan er redelijkerwijs worden geconcludeerd dat elk van de zes scheppingsperiodes, of dagen, op zijn minst duizenden jaren lang was.

Dat een dag langer kan zijn dan 24 uur blijkt uit Genesis 2:4, waar over alle scheppingsperiodes wordt gesproken als één dag

Dit wordt ook bevestigd doordat Petrus onder inspiratie zei dat bij Jehovah één dag als duizend jaar is en duizend jaar als één dag;..2Pe 3:8.

Dat elk van de scheppingsdagen niet slechts 24 uur heeft geduurd maar zich over een langere tijdsperiode heeft uitgestrekt, zelfs over duizenden jaren, strookt beter met het geologische bewijsmateriaal dat in de aarde zelf is aangetroffen.

De feiten van een zes daagse schepping weerspreken zo’n conclusie:

(1) Het licht van de Andromeda-nevel is in een heldere nacht op het noordelijk halfrond te zien.

Dat licht doet er ongeveer 2.000.000 jaar over om de aarde te bereiken, waaruit blijkt dat het universum ten minste miljoenen jaren oud moet zijn. (2) Eindprodukten van radioactief verval in gesteenten die in de aarde worden aangetroffen, getuigen ervan dat sommige rotsformaties al miljarden jaren onveranderd zijn.

Maar als je desalnietemin in een zes daagse schepping van 24 uur blijft vast houden zo zij het.

Johanan.

• Ellen-Josee

Dat rare boek maak jij ervan.

Elders schrijf je dat een dag 1000 jaar kan zijn, dus dat wordt dan een kort verblijf.

Ellen

• Ellen-Josee

Geen antwoord.

Snap je?

• Johanan

Kort verblijf waar?

Johanan.

• keessie

ik heb die keuze niet hoeven maken zoals jij dat gedaan hebt Peri en je weet wel waarom.