Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• theo

Jullie hebben gewoon allemaal gelijk.

Peri en de PKN en de ZDA en de PKN en Peri en de RK en de ZDA en de Verg.van gelovigen en Peri en de paus en de JG en de herv.gemeenten in hersteld verband en de ger.vrijgemaakten en hervormde bonders en Peri en de remonstrantse broederschap en de vrijzinnige gemeenten in Nederland …. allemaal hebben jullie gelijk.

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Je geeft zoals zo vaak/meestal geen antwoord.

>

>

> Je stelde geen vraag maar deed een uitspraak.

Waar jij ee nietantwoord op meende te moeten geven ipv een antwoord.

>

>

> >

> > Maar wees gelukkig met het gegeven dat de PKN

> het

> > met je eens is, ze hebben goed naar je

> geluisterd.

>

>

> Ik ben blij met die openheid en eerlijkheid van de

> PKN om de alverzoening als niet Bijbels weg te

> zetten en denk niet dat ze mij of mijn uitspraken

> op dit prikbord daarbij nodig hebben gehad.

Zou je denken? Hebben ze jou eerst niet naar je mening gevraagd dan?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Je geeft zoals zo vaak/meestal geen

> antwoord.

> >

> >

> > Je stelde geen vraag maar deed een uitspraak.

>

> Waar jij ee nietantwoord op meende te moeten geven

> ipv een antwoord.

Is het soms verkeerd om een in jou ogen “nietantwoord” te geven als je geen vraag stelt?

> >

> >

> > >

> > > Maar wees gelukkig met het gegeven dat de PKN

> > het

> > > met je eens is, ze hebben goed naar je

> > geluisterd.

> >

> >

> > Ik ben blij met die openheid en eerlijkheid van

> de

> > PKN om de alverzoening als niet Bijbels weg te

> > zetten en denk niet dat ze mij of mijn

> uitspraken

> > op dit prikbord daarbij nodig hebben gehad.

>

> Zou je denken? Hebben ze jou eerst niet naar je

> mening gevraagd dan?

Ja dat weet ik wel zeker en nee dat hebben ze niet aan mij gevraagd.

Wel apart dat je net voor deze topic zelf een topic hebt geplaatst met de titel “Niemand komt in de hemel” waarmee je de alverzoening ontkent. Helaas, of beter gezegd gelukkig maar, is dat ook niet Bijbels.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Jullie hebben gewoon allemaal gelijk.

>

> Peri en de PKN en de ZDA en de PKN en Peri en de

> RK en de ZDA en de Verg.van gelovigen en Peri en

> de paus en de JG en de herv.gemeenten in hersteld

> verband en de ger.vrijgemaakten en hervormde

> bonders en Peri en de remonstrantse broederschap

> en de vrijzinnige gemeenten in Nederland ….

> allemaal hebben jullie gelijk.

Zozo.. Waarmee precies hebben we gelijk en waar meet je dat aan af?

• Frederik D

Waarschijnlijk afgeleid van grafein, hetgeen Grieks is en schrijven betekent. Een gravamen is als ik het wel heb, een schrijven, een schriftelijke op/aanmerking.

Maar zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravamen

Dus ik zat er naast. Komt van gravis (Latijn, zwaar). Gravamen is een (kerkelijk) juridische term.

• LeSage

Gelukkig geloof ik in geen van beide.

Maar goed, ik ga even mee in de vraagstelling omdat ik m zo interessant vind.

Als ik voor die keuze zou staan, dan moet ik me even in de positie van God indenken.

Als ik de God van de synode zou zijn, zou het duidelijk liggen. Heeft Robert op het moment van sterven het offer van Jezus aanvaard, dan wordt het de hemel. maar dan wel een apart hemeltje, want dat kun je de kinderen die hij misbruikt heeft en óók naar de hemel gaan, niet aandoen.

Als ik God zou zijn maar niets met de synode te maken zou hebben, zou ik willen weten hoe zijn geweten heeft gefunktioneerd; of hij eerder al berouw of misschien zelfs wel wroeging heeft gekend om wat hij gedaan heeft. Ik zou hem dan de new age-variant geven: een nieuw leven, wat is afgestemd op het berouw wat hij heeft ontwikkeld. Alles met het doel: leren van je fouten uit het vorige leven.

Als er zich helemaal niets van berouw of wroeging heeft ontwikkeld, dan zou ik zijn geest vernietigen. Dus niet naar hel of hemel, maar vernietigen.

Dan kom ik overiens ook nog bij mijn eigen rol als God.

Wat heeft het bestaand en de misdaden van Robert M. voor Mij, God, konsekwenties?

Ben Ik Zelf niet zijn Schepper? Heb Ik niet toegekeken op al die momenten dat hij die kinderen penetreerde?Heb Ik niet de mentale en fysieke pijn van die slachtffertjes mee gevoeld? En ben Ik dan niet medeplichtig?

Sterker nog: IK heb Robert M. geschapen. Ik heb zijn nieren gewrocht en ken hem van binnen en van buiten; nog voordat er een woord op zijn tong ligt, - ken ik het al.(ps 136 meen ik) Ik zou MeZelf hier de hoofdschuldige in vinden. En tevens in het kwaad dat door al die andere slachters uit de wereldgeschiedenis is aangericht - en vooral nog door degenen die meenden dat uit Mijn Naam te moeten en mogen doen - en waarbij ik niet ingreep. Behalve dan die keer dat de vrienden van Daniel in de brandende oven werden gegooid.

Ik zou overwegen dat, als ik niet anders kan dan de geest van Robert M. te ontbinden, dit voor mezelf een 1000 x zwaarder gevolg moet hebben.

En voor mij zou er geen vergeving mogelijk zijn.

Mijn zoon Jezus is immers voor de schepping gestorven. niet voor Mij.

Ikzelf zou de volle last van Mijn falen moeten dragen.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waarschijnlijk afgeleid van grafein, hetgeen

> schrijven betekent. Een gravamen is als ik het wel

> heb, een schrijven, een schriftelijke

> op/aanmerking.

In het artikel staat waar het in deze topic over gaat, handig dus om te lezen als je mee wilt doen met de topic, en staat de uitleg van het woord “gravamen”, bij de PKN een notitie waarin een leerstelling uit de belijdenis van de PKN bestreden wordt door een kerklid.

• Alma

denk je nu echt dat je aan mij moet uitleggen wat gunning is? en dat jij nergens de humor van inziet is triest voor jou, lijkt mij een vreselijk leeg leven.

• theo

Niks is immers bijbels als het niet strookt met jouw visie, makkelijk zat.

Zullen we nu maar weer steoppen?

• theo

Ik meet alles gewoon af aan jou.

Makkelijk zat.

Zullen we nu maar weer stoppen?