Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• Michiel...

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik zie dat mijn dochter, mijn enige, op wie ik zo

> gek was, het hellevuur ingezonden wordt.

> Hoe zou ik, gered, en juichend de hemel ingaande,

> mij voelen?

Jij stelde enige tijd geleden dat je Robert M het liefst dood zag op basis van de gruweldaden die hij heeft gepleegd in zijn leven. Maar nu een stap verder.

Jij bent nu even God en mag kiezen wat de eeuwige bestemming zal zijn van Robert M. De hemel of de hel.

Wat kies je LeSage ?

• Gonnie

(tu)

• Frederik D

Ik lees de Bijbel nauwkeurig.

• Stefan

.

• theo

Ik heb net bericht gekregen dat ik niet meer mag preken.

• Frederik D

Gunning? Gunning is een naam? Een theoloog?

• Frederik D

En nu? Je mag je hopelijk toch wel omscholen tot een anti-alverzoener?

Overigens heb ik via de KPN een brief ontvangen van de PKN of ik met gezwinde spoed bijzonder hoogleraar wil worden in de Godschgeleerdheid der Vaederen en der Mannenbroedersch om zodoende de hedendaagse theologen her op te voeden en weder te onderrichten in den Dordtsche Leerregels dewelcke geconcipieerd zijn ten tijde van de binnenlandsche pesti- en turbulentiën in den jaren Onzes Drie-E-ige Heeres 1618 en 1619.

Het schijnt dat onze Peri thans bezig is zijn ketters geloof in de vrije wil te verliezen en van voornemen is zich tot de predestinatie te bekeren. Gezien dit succesje mijnerzijds ben ik enigszins bekend geworden bij de diverse gremia, moderamens en landelijke synodes van de PKN, aldus de brief die ik via de KPN ontving.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik heb net bericht gekregen dat ik niet meer mag

> preken.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk zonder eerst het gesprek met je aan te gaan.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Gelukkig maar.

Wat bedoel je daarmee terwijl je jarenlang alverzoening predikt op dit prikbord?

• perihelium

Alma Schreef:

——————————————————-

> Ik bespeur zowaar een beetje humor in de brief. Je

> zal maar te horen krijgen dat je eigenlijk denkt

> als een zware gereformeerde met je gunning.

>

> Alma

Het kan grappig overkomen maar is wel de waarheid: Dat „gunning” is zo overtuigd zijn van Gods alomvattende liefde, dat men iedereen de zaligheid gunt en ervan uitgaat dat God die ook aan ieder wel zou willen schenken.” Het woordje „willen” is in deze uitspraak onderstreept. http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/synodecommissie_pkn_alverzoening_is_niet_bijbels_1_683682