Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Niks alverzoening

• perihelium

madam mikmak Schreef:

——————————————————-

> geloof in Jezus redt je ook niet. Jouw geloof IN

> het geloof van christus in Zijn Vader, is wat ons

> redt. Dat is echt een groot verschil.

Handelingen 26:18

Jezus zei: Door het geloof in mij zullen ze vergeving krijgen voor hun zonden, en samen met allen die mij toebehoren zullen ze deel krijgen aan mijn koninkrijk.

• LeSage

en wat is je konklusie?

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ok , zo denk jij dus. Ik hoop niet dat God zo

> rechtlijnig ‘denkt’ ;)

Dit is wat Gods Woord de Bijbel zegt en dat mogen we geloven en zekerheid in hebben. God is een God van liefde. Het zijn mensen die Hem en het goede nieuws niet aannemen, dat Hij Zijn Zoon heeft gezonden om te sterven voor onze zonden.

• keessie

pffffffffff

• perihelium

keessie Schreef:

——————————————————-

> Mijn geloof neemt niemand mij af en God kent mij

> immers beter als ik mijzelf

Je bent ook meer met jezelf bezig dan met de verkondiging als ik dat zo mag zeggen.

• keessie

je hebt iets wat zonde is en sommige dingen zijn zonde

• Nada

Zo kwam het wel over hoor, jij bent vrij en daarom kan jij alle zonden nog eens overdoen, je was toch immers vrij en veilig :)

Ik hoop dat God ook kijkt naar je werken en je liefde voor je naaste. :)

• keessie

Peri wat jij onder verkondigen verstaat in versjes plakken zonder met de mens op menselijke manier in conclaaf te gaan.

• perihelium

keessie Schreef:

——————————————————-

> je hebt iets wat zonde is en sommige dingen zijn

> zonde

Verkondig het evangelie in plaats van het oneens te zijn met hen die dat wel doen.

• CU

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Het gaat er

> om vergeven te zijn door God en dat kan alleen

> door geloof in Jezus Christus.

Lekker makkelijk. Berouw hoort er dus niet bij. Je poets je schoenen en gaat gewoon verder alsof er niets gebeurd is, ook al is Jezus opnieuw voor je aan het kruis geslagen. Zo makkelijk is het.

Je pakt een jointje, paft er op los, vraagt vergeving, en hopla, de deur naar de hemel staat weer open voor je.