Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat weet men op dit ogenblik

• theo

Re: Wat weet men op dit ogenblik

Gepost door: theo ()

Datum: 16 oktober 2012 22:55

Wat is de reden waarom de eindtijd al 200 jaar door zoveel mensen/predikers is aangegrepen om daar zoveel nadruk op te leggen?

Dat wil ik meteen wel even zeggen/schrijven: Pas op, ga geloven nu het nog kan want het einde is nabij.

Oftewel; Je moet bang worden MAAAAR er IS een uitweg: Sluit je bij ONS aan want alleen DAN zul je behouden worden.

Zoals jullie weten heb ik er niks mee. Ik vertrouw op God.

Als ik zeker zou weten dat morgen de werled zou vergaan, het armageddon zoals dat zo graag wordt genoemd dan zou ik vandaag gewoon doen wat ik toch al van plan was.

Mensen angst aanjagen zodat ze zullen gaan geloven is geen geloof, dat is angst.

Dat is trouwens voor veel zeer orthodoxe gelovigen hetzelfde geval. Dan niet zozeer over de eindtijd maar de angst voor de hel na het aardse bestaan: Niet op hun manier geloven dan wacht de hel en niet de hemel.

• Johanan

OF…omdat ik nu met jou in gesprek ben: Worden niet JG ook behouden?

Zefanja 2:3;… zoekt Jehovah, al GIJ zachtmoedigen der aarde, die Zíjn rechterlijke beslissing hebt volbracht.

Zoekt rechtvaardigheid, zoekt zachtmoedigheid. Wellicht zult GIJ verborgen worden op de dag van Jehovah’s toorn.

Johanan.

• theo

Dat doe ik van harte, althans dat probeer ik van harte te doen en met volle overtuiging en geloofskracht.

Evenwel ben ik niet een JG….word ik behouden volgens jou/jullie?

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Ik hoop ook op het einde van het huidige onrecht,

> Ik weet tegelijkertijd dat God meer geduld heeft

> dan ik.

> Niemand moet angst hebben, tenzij ze bewust

> zondigen.

Wel of niet bewust zondigen? Hoe zit dat ook alweer met Gods genade en geloof in Jezus?

• perihelium

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Jij verzet jezelf echt tegen het Bijbelse

> gegeven

> > van een eindtijd of het laatste der dagen.

> > Ik juich de dag toe dat er een einde komt aan

> het

> > kwaad en het onrecht in deze wereld.

> >

> > Boaz.

>

> En? Wat doe jij er zelf aan?

> God moet maar zorgen voor het einde van het kwaad?

> Dacht het toch niet.

> Dacht jij dat sneren en kwaadspreken over

> andermans geloof niet onder de noemer “kwaad”

> behoort?

> Jij hebt daar ook een handje van. Dus God moet

> maar eens een einde maken aan Boaz?

Is het volgens jou kwaadspreken als je zegt dat er alleen verlossing is door geloof in Jezus Christus?

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wel of niet bewust zondigen? Hoe zit dat ook alweer met Gods genade en geloof in Jezus?

Vergeten?

• Johanan

Die vraag moet je niet aan mij stellen,maar aan je zelf.

Wat doe ik,of niet waardoor ik Gods gunst verwerf of zijn toorn.

Ik kan niet in het hart van mensen kijken Jehovah wel,en hij bepaald of jouw hart theo

ontvankelijk is of je voor of tegen zijn koninkrijk gekant bent.

Voor jouw geld het zelfde als voor mij of wie maar ook,Wat leerd de bijbel echt over Jehovah en zijn Zoon;.. Joh 17:3.

Jij en vele anderen gaan van het volgende uit;.. God zal in zijn grote barmhartigheid uiteindelijk de hele mensheid redden

Dit laatste kun je wel vergeten.

Johanan.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Wel of niet bewust zondigen? Hoe zit dat ook

> alweer met Gods genade en geloof in Jezus?

>

> Vergeten?

Het was een vraag aan jou omdat je het daar niet over hebt, alleen over wel en niet bewust zondigen.

• Frans

Door de wet begint de zonde te leven, met andere woorden, we wonden ons bewust van zonde, eerst dan heeft het zin om vergeving te vragen, want als je niet weet dat je zondigt bestaat de reden om vergeving te vragen niet.

De genade bestaat hieruit dat de betrokkene oprecht spijt heeft. Met de nadruk op ‘oprecht’.

• theo

Je hoeft het toch ook niet met me eens te zijn, evenals ik het niet met jou eens hoef te zijn ?? !! Toch?

Wat ik niet begrijp: je ergernis als er vragen worden gesteld.

Ik ben zo'n beetje verrot gescholden op dit prikbord vanwege de alverzoening, een aantal prikkers beledigen me waar ze kunnen…heb je mij ooit kwaad “”gezien“” op dit prikbord??

Jij wordt kwaad als ik een andere visie over de eindtijd heb dan jou..waarom zou je daar nou kwaad om worden?

Ik heb bij me thuis nog nooit een JG kwaad weg zien lopen wanneer we in gesprek waaren en het volkomen oneens waren.

Jij schrijft over Gods eindeloze barmhartigheid: Dat kun je wel vergeten.

Er staan genoeg teksten in de bijbel die mijn geloofsovertuiging bevestigen, ik heb dat , zeker in het verleden talloze malen lopen verdedigen hier. Niemand hoeft het met me eens te zijn.

Als ik je op de man af vraag of niet JG behouden kunnen/zullen worden geef je geen rechtsstreeks antwoord.

Denk je dat ik kwaad wordt als je zou schrijven: “”Inderdaad theo, ik ben van emning dat nietJG niet behouden worden“”.

Dat vind ik dan wel een nietjuiste gedachte van je maar die gedachte is mij niet vreemd. Ik schreef het wel eerder waar je ook nooit opin gaat; omdat ik vroeger hezelfde dacht van ons gereformeerden en nog zijn er talloze andere geloofsgroeperingen die precies hetzelfde beweren dan de JG.

Ergernis is niet goed voor een mens, niet voor jezelf en ook niet voor de sfeer op dit prikbord en het komt een discussie ook niet ten goede.