Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat weet men op dit ogenblik

• Johanan

over het bijbel boek Dan ;..Daniël 12:4a;.. En wat u betreft, o Da̱niël, maak de woorden geheim en verzegel het boek, tot de tijd van het einde.

Johanan.

• Frans

Waar Daniël eindigt, begint Openbaring.

Daar zal wel iedereen het over eens zijn.

• CU

Inderdaad, Daniël voorspelde goed, maar niet dat de Roemenen vanavond van Nederland zouden verliezen.

• theo

Het is ook maar net waar we de nadruk op leggen.

Binnen onze kerk ligt de nadruk veel meer bij het hier en nu. Gods aanwezigheid in deze wereld nu en de kracht en de moed en troost die we kunnen putten uit de bijbel.

Bij jullie en veel( zo niet alle ? ) evangelische groeperingen meer op de eindtijd zo heb ik de indruk.

• Johanan

Heel leerzaam,en verder?

Johanan.

• CU

Frans Schreef:

——————————————————-

> Waar Daniël eindigt, begint Openbaring.

>

Dan heb je heel wat uit je bijbel te scheuren.

• Ellen-Josee

Nou nee hoor, het is hier op het prikbord wel populair, maar niet vooral bij de evangelicals.

Het is natuurlijk wel zo dat de laatste decennia de wereld op zijn kop staat, wat te denken geeft.

Je kan natuurlijk je kop in het zand steken of gewoon onnozel zijn.

Ellen

• Frederik D

De wereld staat sinds de BB al op zijn kop.

• Ellen-Josee

Als we er vanuit mogen gaan dat de wereld rond is, staat er altijd een deel rechtop.

Maar even serieus, die z.g. BB was gewoon een knal (er vanuit gaande dat het zo was) wat er nu gaande is, is wel wat geavanceerder.

• Johanan

Leven we volgens jouw kerk in de eindtijd,en zo ja wat dan?

(Dan) het boek staat niet voor Joker in de bijbel,Jehovah zal er toch een bedoeling mee hebben gehad.

Jouw,of de kerkelijke gedachten even onder de loep, kracht en de moed en troost die we kunnen putten uit de bijbel.

ga je dan voorbij aan het feit waarom de bijbel door God aan de menheid is gegeven.

Wij mensen maken plannen,de schepper ook,wat zijn dan die plannen/voornemen van Jehovah? Jesaja 55:11;.. zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden.

Johanan.

.