Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat weet men op dit ogenblik

• CU

. Hing verkeerd.

• CU

BOAZ Schreef:

——————————————————-

>

> Zij die bewust zondigen hebben geen angst.

>

> Boaz.

Met bewust zondigen bedoel je niet “geloven”?

• CU

Wat ik weet op dit ogenblik is dat jouw club vele valse profetiën had aangaande het einde der tijden, gebaseerd op het boek Daniël en het boek Openbaring.

Ik wil je die data wel in herinnering brengen: 1874, 1878, 1914, 1918, 1925 en 1975 en bleken niet te voldoen aan de verwachtingen maar werden wel als “De Waarheid” gepresenteerd en opgelegd aan de gelovigen. Met andere woorden, dat wist men wel op dat ogenblik.

Ik begrijp dan ook niet dat je blijft hangen in die club van valse profeten.

• theo

Je geeft geen antwoorden op mijn vragen en opmerkingen. Doelbewust?

Overigens zegt Jezus ook ergens dat we ons geen zorgen moeten maken over de dag van morgen want morgen heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

Ik blijf het maar schrijven: De eenzijdige fasciniatie voor de eindtijd, het daarvoor waarschuwen want anders ben je de klos… MAAR sluit je je aan bij ons ( niet specifiek JG maar alle “”eindtijdwaarschuwers“” ) DAN (alleen dan) zul je behouden worden.

OF…omdat ik nu met jou in gesprek ben: Worden niet JG ook behouden?

• theo

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Jij verzet jezelf echt tegen het Bijbelse gegeven

> van een eindtijd of het laatste der dagen.

Hoe kom je daar nou weer bij ???

Het staat in de bijbel en ik geloof dat er vroeg of laat een einde aan komt.

Echter weet ik niet of dat morgen of volgende week of over 25 jaar of over 250 of 2500 jaar is… Jij wel?

Alleen laat ik me niet bang maken en houd me liever met het hier en nu bezig .

Gods trouw.

Onze opdracht om daar te zijn waar het nodig en mogelijk is.

> Ik juich de dag toe dat er een einde komt aan het

> kwaad en het onrecht in deze wereld.

Voor het zover is moeten WIJ ons inzetten om……juist !!!!

>

> Boaz.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Jij verzet jezelf echt tegen het Bijbelse

> gegeven

> > van een eindtijd of het laatste der dagen.

>

> Hoe kom je daar nou weer bij ???

>

> Het staat in de bijbel en ik geloof dat er vroeg

> of laat een einde aan komt.

> Echter weet ik niet of dat morgen of volgende week

> of over 25 jaar of over 250 of 2500 jaar is… Jij

> wel?

>

> Alleen laat ik me niet bang maken en houd me

> liever met het hier en nu bezig .

>

> Gods trouw.

> Onze opdracht om daar te zijn waar het nodig en

> mogelijk is.

>

>

> > Ik juich de dag toe dat er een einde komt aan

> het

> > kwaad en het onrecht in deze wereld.

>

> Voor het zover is moeten WIJ ons inzetten

> om……juist !!!!

Wat? Moeten wij het kwaad uit de wereld laten verdwijnen? Dus zeg je tegen God, wij laten het kwaad wel uit de wereld verdwijnen dan hoeft U het niet te doen, daar hebben wij U niet voor nodig!!

Of begrijp ik je nu weer verkeerd theo?

>

>

> >

> > Boaz.

• Gonnie

Jij laat alles liever aan God over dan hoef jij je niet in te zetten om mensen in nood te helpen.

Kijk en daar vind ik Theo 100 keer een beter christen dan jij, want jij denkt het enkel met bijbel teksten te pas en te onpas neer te deponeren.

En hoop je daar indruk mee te maken.

• Johanan

Moet ik je toch teleurstellen,hij heeft ze uiteindelijk toch verworpen.

Maar ook hier aan zijn kilometers regels verspild,alleen de tijd zal het leren.

Johanan.

• theo

Wat denk je zelf?

• Johanan

Ja dat komt om dat jij nooit antwoord geeft.

Jouw mannier van reageren is vraag… op een vraag… wat verwacht je dan van mij.

Jij loopt met oogkleppen op zo groot als een steltonplaat.

Ga voor je zelf nu eens Matth 24 bestuderen,en Dan 2:44.

Destijds in het jaar 2370 v.G.T. geloofden de goddeloze mensen niet het duidelijk zichtbare bewijs dat het einde van hun….wereld uit de oudheid nabij was. Het was in hun ogen bijzonder onwaarschijnlijk, onmogelijk!

Jij behoort tot dit soort predikers,natuurlijk is het goed te vertellen dat God liefde is maar het is juist die soort van liefde die hem er toe beweegd tegen dit goddeloze samenstel op te treden.

Ons leven moet in overeenstemming zijn met de handelwijze die het gezin van Noach, de „prediker van rechtvaardigheid”, in de dagen voor de wereldomvattende vloed volgde.

Behalve dat Noach rechtvaardigheid moest prediken en de waarschuwing voor een wereldvernietiging moest laten weerklinken, moest hij nog meer werken des geloofs verrichten. Zou er minder verwacht worden van ons ?

Johanan.