Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Verhing Judas zichzelf of viel hij?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar wees eens eerlijk, Peri, heb je nou echt een

> zo hoge dunk van jezelf dat je denkt dat jij oog

> hebt voor grondtekst en context? Ik herinner me de

> discussies over dat “kloot”. Je had totaal geen

> oog voor grondtekst en context, zowel

> schriftuurlijk als cultureel.

Interessant om daar een andere keer eens de grondtekst hier te behandelen. Ik ben daar ook een aardig boek over aan het lezen dat meer duidelijk maakt.

• Frederik D

Inspiratie lijkt mij toch eerder een Latijns woord.

• Frederik D

Een bevooroordeeld boek dat recht probeert te breien wat niet recht te breien valt. En ik heb het hier al eerder gehad over de grondtekstwoorden voor dat “kloot”.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dat is heel erge inlegkunde. Je gaat voorbij aan

> elke context.

Volgens 2 Petrus 3:16 kan je het verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot je eigen verderf.

• Anna Lieze

Dit slaat nergens op

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Inspiratie lijkt mij toch eerder een Latijns

> woord.

Zou kunnen, in het Grieks, de taal waarin het is geschreven, staat er; van God ingeblazen.

• Frederik D

Vind jij jezelf nooit schunnig? Ik probeer eerlijk de betekenis van een bijbeltekst vast te stellen en jij zwaait met dood en verderf.

• perihelium

Ben Zeen Schreef:

——————————————————-

> Dit slaat nergens op

Dat kan je vinden maar zonder argument(en) is dat geen sterk standpunt. Door geloof in Jezus Christus bouw je op een rots. Zelfs als je het niet weet mag je dan vertrouwen op de waarheid die is in Hem, Hij is de waarheid. Mijn argumenten; dat staat in de Bijbel en daar geloof ik in.

• Frederik D

Ja, en?

De betekenis van een woord is niet zijn letterlijke betekenis maar zijn betekenis in het dagelijks gebruik.

• Frederik D

Die tekst in Timotheus slaat slechts op het OT.