Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ik wil me bekeren

• Frederik D

Psychologie van de meest ijzige grond.

Ik wil gewoon weten wat waar is en wat niet. En dat nobele en bescheiden streven wordt door jou afgedaan als een halve halsmisdaad. Niet ik maar jij zou je moeten schamen. Jij hebt blijkbaar geen respect voor de waarheid.

Het zijn juist de mensen die op hun gevoelentjes blindvaren, die behept zijn met een grote eigenliefde. Ken je de legende van Narcissus? Niets voor jou om de oud-Griekse religie aan te hangen?

• Frederik D

Niet in het kindertaaltje dat jij begrijpt.

• keessie

Dat klopt Theo.

• Frederik D

En dat terwijl God elke vraag beantwoordt of in elk geval beantwoorden kan.

• theo

Aha.

Oeps en oei en ook ach en ook wee.

Laat ik het hier maar bij laten.

• keessie

Je kunt het dus niet

• Frederik D

Dus ik moet eerst mijn verstand op de vuilstortplaats deponeren voordat ik christen kan worden?

• Nicole

Mag ik daarop inhaken over de preek die ik hoorde vanmorgen? Die ging over opvoeding in geloof en de spreker vertelde over een van zijn kinderen die op 2 jarige leeftijd in het water was gevallen en daar 15 minuten in heeft gelegen, ze was dood. Nadat ze haar gevonden hadden ging zijn 6 jarige zoontje met de handen op haar hoofd bidden om te vragen aan God haar terug te brengen uit de dood. Je voelt um al hangen, de volgende dag kon het meisje al vanaf de intensive care naar een gewone afdeling, geen enkel hersenletsel opgelopen en 100% gezond. De kleine meid heb ik vanochtend gezien, een bewijs dat God mensen zeker wel helpt als je erom vraagt.

• Frederik D

Je smoesjes zijn goed maar je praatjes deugen niet, zou mijn moeder zeggen.

• keessie

Het moge bekend zijn dat jij bij velen dingen je twijfels hebt Theo, Bijbels gezien dan.