Ook jij gaat op de subjectieve emotionele tour. Ik wil gewoon de objectieve onpersoonlijke waarheid.
Waarom is het christendom waar?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBOAZ Schreef:
.
>
> Wellicht ben jij te gemakzuchtig, Theo.
> Wanneer ga jij, jouzelf kietelen over jouw
> geloofswaarheden.
> Of ben jij niet in staat tot zelfkritiek?
>
> Boaz.
Ik schreef al dat ik mijn eigen geloof(svisies) ook kritisch bekijk.
Vandaar ook dat ik gans anders denk over bepaalde geloofsvisies van mezelf , over sommige bijbelverhalen en over de uitleg van sommige bijbelverhalen dan 30 en/of 20 en/of 10 jaar geleden..
Dankzij anderen en dankzij dat ik kritiek op mezelf durf(de) hebben.
Kan je dat bewijzen? In de Bijbel staat dit: 24 Vader, hetgeen Gij Mij gegeven hebt – Ik wil, dat, waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn, om mijn heerlijkheid te aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt, want Gij hebt Mij liefgehad vóór de grondlegging der wereld. Johannes 17
20 Hij was van tevoren gekend, vóór de grondlegging der wereld, doch is bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u, 21 die door Hem gelooft in God, die Hem opgewekt heeft uit de doden en Hem heerlijkheid gegeven heeft, zodat uw geloof tevens hoop is op God. 1 Petr.1
8 En allen, die op de aarde wonen, zullen het beest aanbidden, ieder, wiens naam niet geschreven is in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld. Openbaring 13
Hier heb je drie bewijzende teksten dat Jezus al bestond voor de grondlegging van de wereld, dus ver voor verzonnen afgoden, welke dan ook!
Bewijs maar het tegendeel, met je zg nuloptie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?