Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ik wil me bekeren

• Frederik D

Echt zonde dat je ooit je verstandelijke vermogens op de belt hebt gedumpt. Hoe zat dat met ie gelijkenis over talenten?

• Frederik D

Dat is geen bewijs. Het geloof in Mohammed en in de Haith geeft ook steun en troost. Het geloof heeft een placebowerking.

• Frederik D

Jij hoeft niets te bewijzen maar een mohammedaan moet wel alles bewijzen? Nou, nou, hoe oneerlijk kun je zijn.

• Ellen-Josee

Hehe! Dus je hebt er niet van terug?

;)

• Nicole

theo Schreef:

——————————————————-

> Dat soort uitspraken vind ik altijd bijzonder

> gevaarlijk.

>

> Het kind wat stierf ……….

>

> Daarvoor is niet hard of goed genoeg voor

> gebeden?

Dat is helemaal niet ter sprake gekomen. Het ging erom dat dat kleine ventje van 6 jaar zo'n sterk geloof had dat hij voor zijn zusje ging bidden in de hoop dat God zijn gebed zou verhoren.

>

> We mogen God best dankbaar zijn voor.. wat dan

> ook.

>

> Persoonlijke dinegn die we meemaken en daar Gods

> hand in zien.. prima .

>

> Ik ken wel mensen die hun geloof zijn kwijtgeraakt

> juist doordat ze vreslijke dingen hebben

> meegemaakt. Die KUNNEN ook niet meer geloven.

Dat is heel jammer, wij hebben een jaar geleden ook vreselijke dingen meegemaakt met de dochter van mijn man. Door een wonder is ze blijven leven na een heel zwaar ongeval (volgens de artsen was ze opgegeven, ze konden niets meer voor haar doen en er moest al afscheid genomen worden van haar en orgaandonatie werd besproken). Ze is er zwaar gehandicapt uit gekomen, zowel lichamelijk als geestelijk (ze heeft 3/4 van haar hersenfunctie verloren en heeft nu het verstand van een 5 jarige op 20 jarige leeftijd en volledig geheugenverlies) maar het geloof van mijn man is nooit 1% minder geworden ondanks alle ellende, het is zelfs sterker geworden.

Ik kan me niet voorstellen dat je geloof dan minder wordt of verdwijnt want God heeft met ieder van ons een plan en dat kan wel eens niet zo uitpakken als wij willen, wij weten niet wat Gods bedoeling is, wat we wel weten is dat er iets moois te wachten staat waar we alle ellende en pijn achter ons kunnen laten en dat sterkt ons

• Frederik D

Bewijs maar eens dat dit niet zo is. Zou Samuel zeggen.

• theo

Aha,

Nou ja, na al je berichten is de titel van je posting dus fout.

Je wilt je niet bekeren.

Dat wist ik ook wel natuurlijk.

De waarheid, waar jij zo van houdt zoals je doorlopend schreef heb je zelf met voeten getreden.

Lekker puuhuu.

• Frederik D

Alsjeblieft, laat me niet teveel bukken.

• theo

Heel erg om zoeits mee te moeten maken Nicole.

Dat jij niet kunt begrijpen dat mensen hun geloof door dit soort dingen kwijtraken.. misschien moet ik dan wel reageren met de woorden: Gelukkig dat je het niet kunt begrijpen.

Ik kan het wel begrijpen.

Punt is wel: ALS je vreselijke dingen meemaakt en dan ook nog je geloof kwijtraakt… wordt je daar nou beter van? Helpt het nietmeergelovig zijn je verder in het leven?

Maar ze KUNNEN niet meer geloven.Zeker niet in een goede God.

• Frederik D

Ik wil me wel bekeren. Ik wil mijn verzameling waarheden uitbreiden. De één spaart suikerzakjes, de ander waarheidjes.

Maar ik wil het christendom slechts als waarheid aanvaarden als ik keiharde bewijzen heb dat het hartstikke waar is. Want ja, als je Rembrandts verzamelt, dan wil je geen valse Rembrandts.