Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sleutels tot de Bijbel

• samuel

Ja hoor zolang mijn privacy niet geschonden wordt hoef het ook niet bij de ander, en daar horen ook bedreigingen bij Ronald!!!!!

• perihelium

2 Korintiërs 5,11-6,13

11 Vervuld van ontzag voor de Heer, proberen we iedereen te overtuigen. God weet precies wie en wat wij zijn; hopelijk weet u het ook wanneer u te rade gaat bij uw geweten. 12 We bevelen onszelf niet opnieuw aan, maar geven u de mogelijkheid trots op ons te zijn, zodat u zich kunt verdedigen tegen wie zich op uiterlijke zaken laat voorstaan in plaats van op innerlijke. 13 Zijn we in extase, dan is het voor God; zijn we bij zinnen, dan is het voor u. 14 Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, 15 en dat hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt. 16 Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld; ook Christus niet, die we vroeger wel volgens die maatstaven beoordeelden. 17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de verkondiging daarover toevertrouwd. 19 Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. 20 Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. 21 God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden.

6

1 Als Gods medewerkers sporen wij u dan ook aan: laat de goedheid die hij u bewijst niet tevergeefs zijn. 2 God zegt: ‘Wanneer de tijd daarvoor gekomen is, luister ik naar je, op de dag van de redding help ik je.’ Nu is de tijd daarvoor gekomen, nu is de dag van de redding. 3 Om onze verkondiging niet te schaden, geven wij niemand ook maar enige aanstoot. 4 We willen juist laten zien dat we dienaren van God zijn, door altijd te volharden: in tegenspoed, nood en ellende, 5 onder lijfstraffen, in gevangenschap en onder volkswoede, onder zware inspanningen, slaapgebrek en honger, 6 door oprechtheid en kennis, door geduld en vriendelijkheid, door de gaven van de heilige Geest en ongeveinsde liefde, 7 door de verkondiging van de waarheid en de kracht van God. We vallen aan en verdedigen ons met de wapens van de gerechtigheid, 8 we worden geëerd en gesmaad, belasterd en geprezen. We worden bedriegers genoemd maar spreken de waarheid, 9 we zijn vreemdelingen maar toch bij iedereen bekend, we sterven maar toch leven we, we worden gestraft maar niet ter dood veroordeeld, 10 we hebben verdriet maar toch zijn we altijd verheugd, we zijn arm maar toch maken we velen rijk, we bezitten niets maar toch hebben we alles. 11 Wij zeggen u dit alles ronduit, Korintiërs, want wij hebben u in ons hart gesloten. 12 Niet wij schieten in onze genegenheid voor u tekort, maar u in uw genegenheid voor ons. 13 Nu dan, ik vraag u alsof u mijn eigen kinderen bent: sluit op uw beurt ons in uw hart.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Eeuwig in de Bijbel is niet altoosdurend maar

> langdurig en dat rond in Jesaja is platrond en

> niet bolrond.

Weer zo`n domme en kortzichtige opmerking, eeuwig is toch echt altoosdurend:

31 Want niet voor eeuwig verstoot

de Here.

32 Want als Hij bedroefd heeft, ontfermt Hij Zich

naar de grootheid van zijn gunstbewijzen.

33 Immers niet van harte verdrukt

en bedroeft Hij de mensenkinderen.

Klaagl.3

Als God voor eeuwig zou verstoten, dan is dat dus voor altijd!

>

> Je mag van mij je eigen geloof hebben. Maar ik

> vind wel dat je geen bijbelteksten mag verdraaien.

Niemand heeft toestemming van jou nodig om te geloven, maar jij bent degene die Bijbelteksten naar je hand wil zetten, als er kloot staat dan staat er kloot.

• theo

Laat ik er ook eens een bijbeltekst tegenaan gooien:

17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen. 21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.

• samuel

Mooie tekst theo.

Is het toepasbaar op jou, de persoon achter theo?

Hoe pas jij dit toe in je leven?

• Stefan

.

• Frederik D

Je kunt het niet laten. Waarom die demon in je?

• Frederik D

Geen privacyschendingen.

En ik bedreig je niet.

• samuel

Je moet niet schijnheilig doen, mijn privacy is zo vaak geschonden, toen heb ik jou en je consorten ook niet gehoord, integendeel het werd aangemoedigd.

En ik heb nergens iemands privacy geschonden, jij heet Ronald en hij heet Gerrit, en iemand achter een alias bedreigen of intimideren is geen garantie, dat het niet bij je terug gaat komen.

Dus steek je hand in eigen boezem.

• samuel

Hoelang wil je doorgaan Ronald?