Eeuwig in de Bijbel is niet altoosdurend maar langdurig en dat rond in Jesaja is platrond en niet bolrond.
Je mag van mij je eigen geloof hebben. Maar ik vind wel dat je geen bijbelteksten mag verdraaien.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWaarom noem jij CU Gerrit? Waarom dat intens gemene gezuig? Is het de Heilige Geest die jou tot gezuig aanzet? Of toch een duivelse demon?
Wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan. Wie gezuig bezigt, zal oor gezuig vergaan.
Maar blijkbaar zijn de opmerkingen van CU wel recht in de roos. Anders zou je niet zo gemeen reageren.
Als een christen bent, laat het dan blijken.
Dit is weer zo'n geweldige waardevolle bijdrage die ontzettend veel toevoegt.
Daar heb ik tenminste wat aan EN al de medeprikkers en meelezers ook natuurlijk.
Je warme, evangelische opbouwende bijdrage maakt nietgelovigen vast ook zeeeeer jaloers.
——————–
Nu in ernst:
Het venijn druipt er van af bij jou. Het doet me denken aan de verhalen in de bijbel over de woede en het venijn van sommige van Jezus tijdgenoten.
Kwaad of zelfs woedend worden wanneer Jezus spreekt van Gods goedheid.
Er is niks nieuws onder zon, sommige mensen worden nog steeds woedend als iemand (s)preekt over Gods goedheid.
“”Weg met hem, kruisigt hem, sleur hem van de kansel, verwens en beledig hem“”
Je schrijft ook: “”Een van de miljoenen sleutels die de waarheid loochenen“”
Dat impliceert dat jij God degradeert tot een machteloze God.
God ( Gods Geest) kan maar aan een handjevol mensen ( waar jij er natuurlijk één van bent) de juiste sleutel geven en is niet bij machte om dat om te draaien ;Miljoenen mensen de juiste sleutel en een handjevol de verkeerde sleutel.
Even zo goed wens ik jou en je mede harDgenoten natuurlijk wel vrede en alle goeds.
Morgen preek ik over God als Gids ( Exodus 40 : 36 – 38 ) en de nieuwtestamentische lezing , Jezus de weg de waarheid en het leven ( Lezing Johannes 14 : 1 – 7 ).
Een beetje een vervolg op vorige week, de Israel zondag.
God als persoonlijke stammengod voor het volk Israel en Jezus die dat heeft “”opengebroken“” . Wij volkeren rondom, de heidenen mogen er ook bij horen.
Ik zal er nu ook in gaan verwerken ( dankzij jou) dat er veel christenen zijn die van mening zijn dat God nu HUN stammenGod is.
Dat er nog steeds christenen zijn die menen dat God enkel en alleen HUN persoonlijke stammengod is en dat die God niks met al die andere stammen/andersdenkenden te maken wil hebben.
—————————————————-
Nog een aanvulling ( vandaar de wijziging)… Ik denk dat ik het onderstaande lied nog wil laten zingen, alle vier coupletten of alleen vers 4 ??
Gezang 285
1 Geef vrede, Heer, geef vrede,
de wereld wil slechts strijd.
Al wordt het recht beleden,
de sterkste wint het pleit.
Het onrecht heerst op aarde,
de leugen triomfeert,
ontluistert elke waarde,
o red ons sterke Heer.
2 Geef vrede, Heer, geef vrede,
de aarde wacht zo lang,
er wordt zo veel geleden,
de mensen zijn zo bang,
de toekomst is zo duister
en ons geloof zo klein;
o Jezus Christus, luister
en laat ons niet alleen!
3 Geef vrede, Heer, geef vrede,
Gij die de vrede zijt,
die voor ons hebt geleden,
gestreden onze strijd,
opdat wij zouden leven
bevrijd van angst en pijn,
de mensen blijdschap geven
en vredestichters zijn.
4 Geef vrede, Heer, geef vrede,
bekeer ons felle hart.
Deel ons uw liefde mede,
die onze boosheid tart,
die onze mond leert spreken
en onze handen leidt.
Maak ons een levend teken:
uw vrede wint de strijd!
Liedboek voor de Kerken 1973
theo Schreef:
——————————————————-
> Er is niks nieuws onder zon, sommige mensen worden
> nog steeds woedend als iemand (s)preekt over Gods
> goedheid.
> “”Weg met hem, kruisigt hem, sleur hem van de
> kansel, verwens en beledig hem“”
Zou het mogelijk zijn dat jij Gods goedheid niet helemaal begrijpt en dat niet jij degene bent die denkt gekruisigd te moeten worden omdat je een valse leer verkondigd, maar dat Jezus is gekruisigd om onze zonden te dragen en dat jij degene die oproepen in Hem en dat te geloven probeert weg te zetten?
Hoe zie jij de volgende tekst?
2 Johannes 1:7-11
Er zijn veel dwaalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus Christus als mens niet belijden. Dat nu is de verleider, de antichrist! Wees op uw hoede en verspeel niet wat we bereikt hebben, maar zorg dat u het volle loon ontvangt. Wie niet bij de leer van Christus blijft maar verder wil gaan, heeft God niet. Wie bij die leer blijft, heeft zowel de Vader als de Zoon. Als er iemand bij u komt die deze leer niet uitdraagt, ontvang hem dan niet in uw huis en groet hem niet, want wie zo iemand groet, is medeplichtig aan zijn kwalijke praktijken.
Ik constateer:
Ik kan met precies dezelfde rechtsgeldigheid met diezelfde tekst jou of wie dan ook om de oren slaan.
Maar laat verder maar, denk er verder maar ZELF over na wat ik schreef, een discussie met jou is toch zinloos.
Overigens: Ieder redelijk weldenkend mens die WEL in discussie wil over deze tekst wil ik graag mee in debat (over welke tekst of welke visie dan ook.)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?