Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hemel is echt: een neurochirurg over zijn 'bijna dood ervaring'

• Ellen-Josee

Ik schreef: als iedereen abnormaal is, wordt het weer normaal.

Marith Schreef:

——————————————————-

> en dat noemen ze dan slapen of ziende blind zijn

> of levend dood!

Waar slaat jouw antwoord op als ik vragen mag?

Het is gewoon een sociaal verschijnsel, niks levend dood of andere lullaria.

Ellen

• 'en passant'

nihil

• CU

Wat een onzin.

• Ellen-Josee

Marith Schreef:

——————————————————-

> Dat mensen DENKEN dat ze normaal zijn, maar de

> mensheid is zo ver afgedwaald dat de mens niet

> meer beseft hoe abnormaal hij wel is;

> Afgedwaald van God en Zijn eigenschappen

Het gaat er niet om wat mensen denken en dat schreef ik niet.

Het gaat erom wat de norm is. Maar wie weet heb jij nog nooit over normen nagedacht. Misschien zou je dat wel eens moeten doen.

Waar jij over denkt is dat je weet wat andere mensen denken, zo blijkt uit je schrijven. Ondanks dat het daar nu niet over gaat, blijf je daar maar over doorgaan.

In feite ben jij geen haar beter dan de mensen die jij hierboven omschrijft; afgedwaald.

Ellen

• 'en passant'

nihil

• theo

Een pracht van bewijs. Sommige christenen blijken bewijzen nodig te hebben.

Het hoeft voor mij niet hoor maar als het sommige van mijn medechristenen hun geloof verdiept/verbreedt/gelukkiger of geloviger maakt.. das dan wel weer mooi.

• CU

Het is een broodje aap verhaal. Slaap is hetzelfde als bijna dood.

En wat zegt de bijbel over de slaap?

Psalm 127

1Als de HERE het huis niet bouwt,

tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan;

als de HERE de stad niet bewaart,

tevergeefs waakt de wachter.

2 Het is voor u tevergeefs, dat gij vroeg opstaat,

laat opblijft, brood der smarten eet –

Hij geeft het immers zijn beminden in de slaap.

• Johanan

Het is best mogelijk dat deze man een:bijna dood -ervaring heeft gehad en er is al heel veel over geschreven.

Maar wat valt er te zeggen over degenen die beweren een bijna-doodervaring te hebben gehad?

Is dat een bewijs bewijs dat de geest of ziel het lichaam bij de dood verlaat? Of dat men voor een moment uit-treed?

Zelfs wat deze man zegt God heeft gezien,de vrouwelijke engel die zijn er trouwens niet;… maar dat tussen door.

George Gallup jr., Amerikaans opiniepeiler, onderzocht dit onderwerp en publiceerde de resultaten in Adventures in Immortality. Artsen en geleerden die werden geïnterviewd, stonden sceptisch tegenover de deugdelijkheid van de bijna-doodverslagen.

Een biofysicus uit Maryland zei: Dit zijn de ervaringen van een geest die zich fysiologisch in een abnormale toestand bevindt . . . Het brein is een zeer complex orgaan en kan heel eigenaardig reageren wanneer het wordt mishandeld,bvb door een ongeluk,kijk maar naar de ervaringen met hallucinogene drugs.

Een psychiater uit Ohio zei.

Deze verslagen zijn illusies of hallucinatorische gewaarwordingen. Een geleerde uit Michigan merkte op;…Dit zijn door een trauma teweeggebrachte illusies.

Gallup kwam tot de conclusie dat bijna-doodverslagen in geen geval neerkomen op wat als een bewijs van onsterfelijkheid of leven na de dood beschouwd zou kunnen worden. Hij voegt hieraan toe;…Ze kunnen eenvoudig dramatische innerlijke scenario’s zijn die louter en alleen worden afgedraaid in de geest van degenen die een lichamelijk trauma ondergaan.

.Nog een belangrijk punt wordt aangehaald door;…Julian DeVries, medisch redacteur van de Arizona Republic.

Wanneer het fysieke activiteitsniveau een heel laag punt bereikt heeft, schrijft hij, „zoals onder narcose, of ten gevolge van ziekte of verwonding, vermindert de automatische beheersing van de lichaamsfuncties dienovereenkomstig.

Aldus komen de neurohormonen en catecholaminen van het zenuwstelsel vrij en worden in ongecontroleerde hoeveelheid uitgestort. Dit resulteert onder andere in de hallucinatie die na terugkeer tot het bewustzijn wordt uitgelegd als was men gestorven en weer tot leven teruggekeerd.

Wat Jehovah lang geleden heeft gezegd, is nog steeds waar: „De doden weten niets,ook niet als je schijndood bent;….Prediker 9:5, NBG

Johanan.

• samuel

Leuk gevonden, maar nee, ik heb wel een goed geloof, en jij kan mij inderdaad niks wijs maken, maar we kunnen wel iets wijzer worden van ervaringen van anderen mensen, en in dit geval een neurochirurg, een geleerde wetenschapper waar jij zo tegen opkijkt en zo graag aan appelleert. En nu dat het geval is, wijs je het resoluut af en verval je weer in een waterval van onwetende letterkunde.

• Stefan

.