Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hemel is echt: een neurochirurg over zijn 'bijna dood ervaring'

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Beste Samuel, je bent met al je uitingen hier op

> het prikbord een schande voor het christendom.

Welke uitingen dan theo?

Onderbouw je insinuaties, anders ben je gewoon aan het lasteren, en ben jij een schande voor je zg christen zijn theo.

>

> Ik durf de stelling aan dat je erger bent dan

> breed. Breed probeert hier doelbewust de zaak te

> verzieken maar is geen gelovige.

Wat is er mis met breed theo? Houd je niet van je naaste?

Jij als gelovige

> bent ZO hoog gevallen en je kijkt ZO op

> andersdenkenden neer dat het werkelijk beschamend

> is.

Het is goed dat je erkent dat ik een gelovige ben, en dat is het enige positieve wat er van je komt, de rest is hoogmoed wat je uitkraamt theo.

>

> Dat je het zelf niet doorhebt is heel

> erg…anderen zien het echter door al je berichten

> heen.

Welke anderen, jij ziet wat jij wil zien toch?

>

> Je kunt niet anders dan te doen zoals je doet, dat

> besef ik heel erg goed maar het is en blijft een

> beschamende vertoning zoals jij je hier durft te

> uiten.

Wat is er dan zo beschamend aan theo?

>

> Dit was weer een speldeprik en behoeft geen

> reactie, van niemand.

Nou niet echt hoor, gewoon gemekker van een bok!

• 'en passant'

nihil

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

4 Ieder moet zijn eigen werk toetsen; dan zal hij slechts voor zichzelf stof tot roem hebben en niet voor een ander.

> Precies samuel.

Ja precies thomas!

>

> Wat drijft de mens. Is het zijn eigen vermogen om

> zijn eigen kunsten, kunde en kennis te laten

> vlammen; de oude tongen vol gloed.

Bij jou het zaad wat jij op je vlees zaait thomas! Dus ga dat eens toetsen!

>

> Of zijn het de Nieuwe tongen. Uit de Here.

Wat ik je gegeven heb als tekst is uit de Here thomas.

>

> Wanneer zwijgen de oude tongen.

Precies, wanneer zwijg je eens en ga je luisteren?

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Hoereerders en hoererij, staat in de Bijbel als afgoderij beschreven, en zeker in de context van de tekst van Paulus in 1 Kor.5.

> Je kent wat Marith aanhangt en wat ze daaruit verkondigt en dan ook nog wat ze van christenen zegt en vind dat jij dat negeert moet je zelf weten, vandaar je conclusie niet willen zien, dus nee voor mij is zij geen zuster, ik hoef haar

> daarom ook niet als christen af te schrijven, ze is het niet in mijn ogen.

Ik zie de conclusie in de tekst, dus ik weet heel goed wat je bedoelt, waarom stel ik dan toch de vraag ? Omdat ik bijna niet kan geloven dat je zo ver gaat.

> Wat insinueer je Frans of waar vind je dat ik te ver ga?

De Centurion geloofde net als de Romeinen in het algemeen in honderden goden, toch geloofde hij in de eerste plaats in Jezus macht en Zijn Vader. Groter geloof vond Jezus zelfs in Israël niet.

was hij christen ? In mijn ogen niet, hij ging gewoon verder naar zijn aardse taken. Ga jij op hem ook 1 kor. 5 toepassen ?

• Douce.

Samuel, ga je niet meer terug naar Bulgarije?

Douce

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Hoereerders en hoererij, staat in de Bijbel als

> afgoderij beschreven, en zeker in de context van

> de tekst van Paulus in 1 Kor.5.

> > Je kent wat Marith aanhangt en wat ze daaruit

> verkondigt en dan ook nog wat ze van christenen

> zegt en vind dat jij dat negeert moet je zelf

> weten, vandaar je conclusie niet willen zien, dus

> nee voor mij is zij geen zuster, ik hoef haar

> > daarom ook niet als christen af te schrijven, ze

> is het niet in mijn ogen.

>

> Ik zie de conclusie in de tekst, dus ik weet heel

> goed wat je bedoelt, waarom stel ik dan toch de

> vraag ? Omdat ik bijna niet kan geloven dat je zo

> ver gaat.

Nogmaals waar vind je dat ik te ver ingaat aangaande deze tekst Frans?

>

> > Wat insinueer je Frans of waar vind je dat ik te

> ver ga?

>

> De Centurion geloofde net als de Romeinen in het

> algemeen in honderden goden, toch geloofde hij in

> de eerste plaats in Jezus macht en Zijn Vader.

Nee deze Centurion geloofde niet in het algemeen in honderden goden, dat vul jij zelf in, jij zegt nu dat iedere Romein in honderden goden geloofde en dat is zeker niet zo. Ook Paulus was een Romein! Maar deze centurion geloofde in de heilige God van Israël en in wie Jezus was. Dat kan je er wel in lezen.

De hoofdman te Kafarnaüm

5 Toen Hij nu Kafarnaüm binnenging, kwam een hoofdman tot Hem met een bede, 6 en zeide: Here, mijn knecht ligt thuis, verlamd, met hevige pijn. 7 Hij zeide tot hem: Zal Ik komen en hem genezen? 8 Doch de hoofdman antwoordde en zeide: Here, ik ben niet waard, dat Gij onder mijn dak komt, maar spreek slechts een woord en mijn knecht zal herstellen. 9 Want ik ben zelf een ondergeschikte met soldaten onder mij, en ik zeg tot de één: Ga heen, en hij gaat heen, en tot een ander: Kom, en hij komt, en tot mijn slaaf: Doe dit, en hij doet het. 10 Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich en zeide tot hen, die Hem volgden: Voorwaar, zeg Ik u, bij niemand in Israël heb Ik een zó groot geloof gevonden! 11 Ik zeg u, dat er velen zullen komen van oost en west en zullen aanliggen met Abraham en Isaak en Jakob in het Koninkrijk der hemelen; 12 maar de kinderen van het Koninkrijk zullen uitgeworpen worden in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars. 13 En Jezus zeide tot de hoofdman: Ga heen, u geschiede naar uw geloof. En de knecht genas, juist op dat uur. Matt.8

De hoofdman van Kafarnaüm

Lucas 7

1 Nadat Hij al zijn woorden ten aanhoren van het volk voleindigd had, ging Hij Kafarnaüm binnen. 2 Een slaaf nu van een hoofdman, die deze op hoge prijs stelde, was ernstig ongesteld en lag op sterven. 3 Toen hij van Jezus hoorde, zond hij enige oudsten der Joden tot Hem met het verzoek te komen en zijn slaaf in het leven te behouden. 4 Zij kwamen dan tot Jezus en drongen zeer bij Hem aan, want, zeiden zij, hij is waard, dat Gij dit voor hem doet; 5 want hij heeft ons volk lief en onze synagoge heeft hij gebouwd. 6 En Jezus ging met hen mede. Toen Hij niet ver meer van het huis was, zond de hoofdman vrienden om tot Hem te zeggen: Here, doe geen moeite, want ik ben niet waard, dat Gij onder mijn dak komt; 7 daarom heb ik ook mijzelf niet waardig geacht tot U te komen, maar spreek slechts een woord en mijn knecht moet herstellen. 8 Want ik neem zelf een ondergeschikte plaats in met soldaten onder mij, en ik zeg tot de een: Ga heen, en hij gaat heen, en tot een ander: Kom, en hij komt, en tot mijn slaaf: Doe dit, en hij doet het. 9 Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich over hem, en Zich kerende tot de schare, die Hem volgde, sprak Hij: Ik zeg u, zelfs in Israël heb Ik een zó groot geloof niet gevonden! 10 En toen zij, die gezonden waren, terugkwamen in het huis, vonden zij de slaaf gezond.

Het zou toch niet zo zijn dat hij de God van Israël even bij zijn andere Romeinse goden zou voegen Frans.

> Groter geloof vond Jezus zelfs in Israël niet.

Mooi hé?

> was hij christen ? In mijn ogen niet, hij ging

> gewoon verder naar zijn aardse taken.

Dat vul je ook weer voor jezelf in, staat ook nergens geschreven, als ja dan invulling wil maken, dan kan je er beter van afleiden dat de centurion christen geworden is.

Ga jij op hem ook 1 kor. 5 toepassen ? Nee dus, het is op hem niet van toepassing.

• Frederik D

Dan moet hij zijn begrippenkader bijstellen.

De menselijke geest kan hallucineren, met name in extreme situaties zoals zuurstoftekort. Wie dat ontkent, ontkent de realiteit van geest (psychische bovenbouw) en hersenfysiologische gebeurtenissen (psychische onderbouw).

Men kan wel beweren dat Donar de onder veroorzaakt, maar er zijn veel betere verklaringen voor de donder dan Donar.

Gelovigen die geloven dat een BDE echt een reisje naar het hiernamaals is, zijn niet beter dan gelovigen die geloven dat Donar de donder veroorzaakt.

• Frans

Marith Schreef:

——————————————————-

> Niet wat je gelooft maar hoe je gelooft, dat is belangrijk.

> Niet alleen het geloof in God is van belang, maar in hoeverre bepaalt het geloof in God de gehele levenswandel.daar gaat het m.i. om.

Alles wat we denken, zeggen, doen of laten hoort door de gelovige getoetst te worden aan Gods wil, geen simpele opdracht.

> Zie ook de vraag die LeSage stelt in zijn topic.

> Wat betekent het dat Christus IN u gestalte krijgt.?

> Daar gaat geloof om. In hoeverre laat de mens dit gebeuren maw.

Als we die toets (die ik net beschreef) kunnen doorstaan dan krijgt Christus gestalte in ons. aan die vrucht zullen we herkend worden.

> Ik zal het eenvoudiger stellen: wanneer jij nu fysiek zal sterven dan geloof je niet dat bewustzijn of de ziel blijft bestaan?

>

Inderdaad.

> Hier deel ik jouw mening niet. Wat zegt jou onderstaande dan?

>

> 26 Want wat baat het een mens, als hij heel de wereld wint en aan zijn ziel schade lijdt? Of wat zal een mens geven als losprijs voor zijn ziel?

> 27 Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid van Zijn Vader, met Zijn engelen, en dan zal Hij ieder vergelden naar zijn daden.

Ja, we waren het toch al eens dat doden werden opgewekt en uit het graf kwamen en Hem samen met levenden tegemoet gingen.

> 28 Voorwaar, Ik zeg u: Er zijn sommigen van hen die hier staan, die de dood niet zullen proeven voordat zij de Zoon des mensen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.Mattheüs 16

>

Uitzonderingen bevestigen de regel hoor. er zijn wel meer mensen opgenomen, denk aan Elia.

>

> Als er niets rest met de dood, noch lichaam, noch ziel, wat wordt er dan geoordeeld?

ze worden niet geoordeeld als ze dood in het graf liggen, wel als ze opgestaan zijn uit het graf.

>

> de Zoon van God maar geen God?

> 14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid. Johannes 1

>

Dat onderwerp is al zo uitgemolken Marith, je zal die discussie wel een tiental keer kunnen terug vinden. Weinigen zijn het met mij en enkele anderen eens. Er zijn zoveel argumenten die over het hoofd gezien worden die deze mening bevestigen, dat het vermoeiend wordt.

> Bij Zijn wederkomst zullen inderdaad de doden opstaan uit hun graf, maar de Levenden zullen meegenomen worden, waar ik de ‘gewekten’ mof de Zijnen mee bedoel. ;)

> Daarom roept Hij ook altijd om zich voor te bereiden, want je weet nooit wanneer Hij komt.

Dus wat klopt er dan niet?

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee deze Centurion geloofde niet in het algemeen in honderden goden, dat vul jij zelf in, jij zegt nu dat iedere Romein in honderden goden geloofde en dat is zeker niet zo. Ook Paulus was een

> Romein! Maar deze centurion geloofde in de heilige God van Israël en in wie Jezus was. Dat kan je er wel in lezen.

Paulus was een Romein in de zin van bewoner, hiermee verdraai je het feit want Paulus was een Jood.

> Het zou toch niet zo zijn dat hij de God van Israël even bij zijn andere Romeinse goden zou voegen Frans.

Paulus had het ook tegen de Romeinse inwoners over dat hij hen die onbekende God kwam brengen, hij stootte ze niet af omdat zijn in die namaak Goden geloofden, hij wilde ze winnen voor de ware God.

Daar kan ik jou niet in vinden in je reacties naar/over Marith.

was hij christen ? In mijn ogen niet, hij ging gewoon verder naar zijn aardse taken.

>

> Dat vul je ook weer voor jezelf in, staat ook nergens geschreven, als ja dan invulling wil maken, dan kan je er beter van afleiden dat de centurion christen geworden is.

Hij was het joodse volk goedgezind, juist en Jezus was een Jood…. dus zo ver is het niet gezocht wat ik zei.

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Nee deze Centurion geloofde niet in het algemeen

> in honderden goden, dat vul jij zelf in, jij zegt

> nu dat iedere Romein in honderden goden geloofde

> en dat is zeker niet zo. Ook Paulus was een

> > Romein! Maar deze centurion geloofde in de

> heilige God van Israël en in wie Jezus was. Dat

> kan je er wel in lezen.

>

> Paulus was een Romein in de zin van bewoner,

> hiermee verdraai je het feit want Paulus was een

> Jood.

Ik verdraai niks,hij was Jood en ook Romein, gewoon je Bijbel lezen.

>

>

> > Het zou toch niet zo zijn dat hij de God van

> Israël even bij zijn andere Romeinse goden zou

> voegen Frans.

>

> Paulus had het ook tegen de Romeinse inwoners over

> dat hij hen die onbekende God kwam brengen, hij

> stootte ze niet af omdat zijn in die namaak Goden

> geloofden, hij wilde ze winnen voor de ware God.

Je draait er omheen Frans, en je plaats niet alle teksten, jij wil Marith niet winnen en Marith wil niet gewonnen worden! Je sprak over een centurion en je vulde eigen aannames in voor hem.

>

> Daar kan ik jou niet in vinden in je reacties

> naar/over Marith.

Ik jou ook niet dus dat klopt!

>

>

> was hij christen ? In mijn ogen niet, hij ging

> gewoon verder naar zijn aardse taken.

Ja dat schreef ik toch al, je eigen invulling eraan geven, of je moet ook aantonen dat hij dat deed uit de Bijbel.

> >

> > Dat vul je ook weer voor jezelf in, staat ook

> nergens geschreven, als ja dan invulling wil

> maken, dan kan je er beter van afleiden dat de

> centurion christen geworden is.

>

> Hij was het joodse volk goedgezind, juist en Jezus

> was een Jood…. dus zo ver is het niet gezocht

> wat ik zei.

Dus wel want je ging er van uit dat hij honderden Romeinse goden aanbad, en dat staat er nergens, wel dat hij in Jezus geloofde en Hem zelfs Heer noemde.