Frans Schreef:
——————————————————-
> samuel Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Hoereerders en hoererij, staat in de Bijbel als
> afgoderij beschreven, en zeker in de context van
> de tekst van Paulus in 1 Kor.5.
> > Je kent wat Marith aanhangt en wat ze daaruit
> verkondigt en dan ook nog wat ze van christenen
> zegt en vind dat jij dat negeert moet je zelf
> weten, vandaar je conclusie niet willen zien, dus
> nee voor mij is zij geen zuster, ik hoef haar
> > daarom ook niet als christen af te schrijven, ze
> is het niet in mijn ogen.
>
> Ik zie de conclusie in de tekst, dus ik weet heel
> goed wat je bedoelt, waarom stel ik dan toch de
> vraag ? Omdat ik bijna niet kan geloven dat je zo
> ver gaat.
Nogmaals waar vind je dat ik te ver ingaat aangaande deze tekst Frans?
>
> > Wat insinueer je Frans of waar vind je dat ik te
> ver ga?
>
> De Centurion geloofde net als de Romeinen in het
> algemeen in honderden goden, toch geloofde hij in
> de eerste plaats in Jezus macht en Zijn Vader.
Nee deze Centurion geloofde niet in het algemeen in honderden goden, dat vul jij zelf in, jij zegt nu dat iedere Romein in honderden goden geloofde en dat is zeker niet zo. Ook Paulus was een Romein! Maar deze centurion geloofde in de heilige God van Israël en in wie Jezus was. Dat kan je er wel in lezen.
De hoofdman te Kafarnaüm
5 Toen Hij nu Kafarnaüm binnenging, kwam een hoofdman tot Hem met een bede, 6 en zeide: Here, mijn knecht ligt thuis, verlamd, met hevige pijn. 7 Hij zeide tot hem: Zal Ik komen en hem genezen? 8 Doch de hoofdman antwoordde en zeide: Here, ik ben niet waard, dat Gij onder mijn dak komt, maar spreek slechts een woord en mijn knecht zal herstellen. 9 Want ik ben zelf een ondergeschikte met soldaten onder mij, en ik zeg tot de één: Ga heen, en hij gaat heen, en tot een ander: Kom, en hij komt, en tot mijn slaaf: Doe dit, en hij doet het. 10 Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich en zeide tot hen, die Hem volgden: Voorwaar, zeg Ik u, bij niemand in Israël heb Ik een zó groot geloof gevonden! 11 Ik zeg u, dat er velen zullen komen van oost en west en zullen aanliggen met Abraham en Isaak en Jakob in het Koninkrijk der hemelen; 12 maar de kinderen van het Koninkrijk zullen uitgeworpen worden in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars. 13 En Jezus zeide tot de hoofdman: Ga heen, u geschiede naar uw geloof. En de knecht genas, juist op dat uur. Matt.8
De hoofdman van Kafarnaüm
Lucas 7
1 Nadat Hij al zijn woorden ten aanhoren van het volk voleindigd had, ging Hij Kafarnaüm binnen. 2 Een slaaf nu van een hoofdman, die deze op hoge prijs stelde, was ernstig ongesteld en lag op sterven. 3 Toen hij van Jezus hoorde, zond hij enige oudsten der Joden tot Hem met het verzoek te komen en zijn slaaf in het leven te behouden. 4 Zij kwamen dan tot Jezus en drongen zeer bij Hem aan, want, zeiden zij, hij is waard, dat Gij dit voor hem doet; 5 want hij heeft ons volk lief en onze synagoge heeft hij gebouwd. 6 En Jezus ging met hen mede. Toen Hij niet ver meer van het huis was, zond de hoofdman vrienden om tot Hem te zeggen: Here, doe geen moeite, want ik ben niet waard, dat Gij onder mijn dak komt; 7 daarom heb ik ook mijzelf niet waardig geacht tot U te komen, maar spreek slechts een woord en mijn knecht moet herstellen. 8 Want ik neem zelf een ondergeschikte plaats in met soldaten onder mij, en ik zeg tot de een: Ga heen, en hij gaat heen, en tot een ander: Kom, en hij komt, en tot mijn slaaf: Doe dit, en hij doet het. 9 Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich over hem, en Zich kerende tot de schare, die Hem volgde, sprak Hij: Ik zeg u, zelfs in Israël heb Ik een zó groot geloof niet gevonden! 10 En toen zij, die gezonden waren, terugkwamen in het huis, vonden zij de slaaf gezond.
Het zou toch niet zo zijn dat hij de God van Israël even bij zijn andere Romeinse goden zou voegen Frans.
> Groter geloof vond Jezus zelfs in Israël niet.
Mooi hé?
> was hij christen ? In mijn ogen niet, hij ging
> gewoon verder naar zijn aardse taken.
Dat vul je ook weer voor jezelf in, staat ook nergens geschreven, als ja dan invulling wil maken, dan kan je er beter van afleiden dat de centurion christen geworden is.
Ga jij op hem ook 1 kor. 5 toepassen ? Nee dus, het is op hem niet van toepassing.