Marith Schreef:
——————————————————-
> Ik vertrek gewoon van wat je schrijft Frans, ik weet niet welk geloof jij aanhangt en dat doet er ook niet toe.
Het doet er natuurlijk wel toe wat iemand gelooft, maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt.
> Ik zal het eenvoudiger stellen: wanneer jij nu fysiek zal sterven dan geloof je niet dat bewustzijn of de ziel blijft bestaan?
Inderdaad.
> Geloof je niet dat er een wet is van oorzaak en gevolg, dat je gewogen wordt naar je daden?
Zeker wel.
> En wanneer denk je dan dat de mens zal opstaan in Christus?
> Dus, als er geen oorzaak en gevolg wet is, dan kan ik er maar op los leven toch, mag ik anderen pijnigen enz, geen god die erom geeft…..
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je aan dergelijke conclusie komt.
> Of is het zo simpel wanneer je gelooft in de mens Jezus dat je dan gered bent? Maar wat betekent dan gered?
Ik geloof in Jezus die de Zoon van God is (geen God) die zonder zonde als mens geleefd heeft in net zulke fysieke toestand als wij, onderhevig aan alle ziekten en nadelen die na de zondeval van Adam en Eva uit de schepping zijn voortgekomen.
Door Zijn zondeloosheid heeft Hij de vloek der zonde doorbroken en heeft daardoor de macht om de weg vrij te maken voor ons om weer in God aanschijn te komen. Dat is alleen maar mogelijk als wij Hem aanvaarden en geloven in Zijn weg, waarheid die eeuwig leven schenkt.
> Ik vraag dit omdat ik van langs om meer verbijsterd wordt over de verschillende zienswijzen en manieren waarom mensen geloven,terwijl het toch maar zo eenvoudig kan zijn: Heb God Lief en je naaste als jezelf…..en dat vertaalt zich in daden en woorden.
>
Het is ook eenvoudig, Heb je naasten lief als jezelf, daarin voldoe je aan de hele wet en de profeten. Wie zijn naaste dan lief heeft, steelt niet, liegt niet, bedriegt niet, dood niet en geeft in alles God de eer.
> > Wat betekent voor jou dan de opstanding? Letterlijk opstaan uit je graf?
Ja, dat gebeurde toch ook bij Zijn dood toen de graven open scheurde en mensen terug tot leven kwamen ?
> Wordt dit dan ook ons deel en zo ja, wanneer?
Bij Zijn wederkomt om te beginnen, wanneer ? dat weet zelfs Jezus niet, alleen de Vader.