Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gij zult niet doden!

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Maakt me niet uit, maar dood had je al moeten

> zijn.

Ik ben gestorven en mijn leven ligt met Christus verborgen in God. (Kolossenzen 3:3)

• CU

Tijd om je op te laten halen door de GG&GD.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Tijd om je op te laten halen door de GG&GD.

Je moest eens weten hoeveel mensen voor dat soort werk kiezen omdat ze geloven.

• CU

Maakt me niet uit. Feit is dat gezien je verleden had je allang dood moeten zijn:

Deuteronomium 21:18-21 Wanneer iemand een moedwilligen en wederspannigen zoon heeft, die de stem zijns vaders en de stem zijner moeder niet gehoorzaam is; en zij hem gekastijd zullen hebben, en hij naar hen niet horen zal, Zo zullen zijn vader en zijn moeder hem grijpen, en zij zullen hem uitbrengen tot de oudsten zijner stad, en tot de poorte zijner plaats. En zij zullen zeggen tot de oudsten zijner stad: Deze onze zoon is afwijkende en wederspannig, hij is onze stem niet gehoorzaam; hij is een brasser en zuiper. Dan zullen alle lieden zijner stad hem met stenen overwerpen, dat hij sterve;

Dit is bij jou vergeten te doen.

• samuel

Speel je nu gekke Gerritje?:)

En bevalt dat die rol?

• LeSage

hoe kun je je weg in het licht gaan als je niet bevrijd bent van het zondigen? Dat is zoiets als vooruit fietsen terwijl je achteruit trapt.

Je slimmigheidjes creeer jijzelf door 20 teksten tegenover één van mij te zetten waardoor je het idee schept dat de bijbel hier en daar wat anders zegt, waar jij dan weer het lekkerste uit kunt kiezen.

• LeSage

eigenlijk wel een goede vraag van CU.

• LeSage

43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

hier staat niks over leringen die niet van Mozes en de profeten zijn.

Overigens maakt het niet uit. Jezus geeft de normen nog veel scherper dan de wet ze geeft.

Een duidelijke opdracht dus voor een christen: je rechtvaardigheid moet veel intenser zijn dan dat de wet van je vraagt

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Overigens maakt het niet uit. Jezus geeft de normen nog veel scherper dan de wet ze geeft. Een duidelijke opdracht dus voor een christen: je rechtvaardigheid moet veel intenser zijn dan dat de wet van je vraagt.

God heeft je die wijsheid gegeven, verlaat Hem dan ook niet LeSage.

• Daan

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Daan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Natuurlijk niet.

> > >

> > > JIJ stelde zoals gebruikelijk een wedervraag:

> > >

> > > Je schreef, uh pardon je vroeg: Het gaat er

> > voor

> > > jou toch niet om hoe iemand anders dat ziet

> > maar

> > > wat in de Bijbel staat?

> >

> >

> > Kinderachtige lummel.

>

>

> Reddeloos verloren gaan is een zeer ernstige zaak

> Daan.

En ?

Moeten die criminelen dan hun gang maar gaan ?

Wat mij betreft is er geen genade voor die lui, dus verdienen de moordenaars de doodstraf.

Liever nog vandaag de dood dan morgen voor dat gespuis.

Het gaat niet om het winnen van een

> discussie,

Daar gaat het bij jou anders wel om.

Waarom wil jij anders altijd gelijk hebben ?

het gaat om Jezus Christus en de

> rechtvaardiging die is door het geloof in Hem.

Wat heeft dit met de moordenaars te maken ?

Niks genade. Weg met dat gespuis.

Wie een ander van het leven berooft dient ter dood gebracht te worden.

Jammer dat de doodstraf niet van toepassing hier.