Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gij zult niet doden!

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Als ik zo'n kind zou hebben, dan zou ik het zeer

> betreuren hem gebaard te hebben, en ja dan heeft

> dat kind de doodstraf verdiend.

Hoe zit het dan met jezelf denkend aan de uitdrukking dat de appel niet ver van de boom valt, mede gezien je uitspraak wat jij een ander zou willen aandoen?

• Gonnie

Sorry ik begrijp niet wat jij bedoeld, wees eens duidelijker.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Sorry ik begrijp niet wat jij bedoeld, wees eens

> duidelijker.

In jouw ogen moet iemand dood die iemand heeft gedood, zelfs je eigen kind, in de ogen van God heb je al een moord gepleegd als je alleen al denkt dat iemand dood moet. God legt de lat veel hoger dan jij.

• Gonnie

Ik neem het altijd op voor slachtoffers van gewetenloze moordenaars, zeker van slachtoffers die op geen enkele wijze zich kunnen beschermen.

En dan nog wat, het is ieders recht om je in het gewone bestaan je veilig te voelen, en niet de kans krijgen door een grote psychopaat je leven laten beëindigen.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik neem het altijd op voor slachtoffers van

> gewetenloze moordenaars, zeker van slachtoffers

> die op geen enkele wijze zich kunnen beschermen.

> En dan nog wat, het is ieders recht om je in het

> gewone bestaan je veilig te voelen, en niet de

> kans krijgen door een grote psychopaat je leven

> laten beëindigen.

Het punt dat je mist is dat jij (en ik) in de ogen van de hoogste rechter geen haar beter bent dan een ander, we zijn allemaal schuldig. Veilig zijn we uiteindelijk alleen als die schuld met straf van ons is weggenomen.

• LeSage

Heb ik ooit gezegd dat iemand de zonde niet zou kennen?

Ook als je bevrijd bent van de zonde, dan nóg kun je de zonde kennen, namelijk door te weten waartegen je weerstand moet bieden.

En de ‘waarheid’ is in je, als je wéét waartegen je weerstand biedt.

Nogmaals: wees eerlijk naar jezelf, geen slimmigheidjes want daar help je niemand mee.

• Gonnie

Ik denk niet aan de hoogste rechter, ik ben hier op dit aardkloot, en ik vind het een zaak om hier op deze aarde met elkaar een zo goed mogelijk leven te leven, en het kwaad zoveel mogelijk uit te bannen. Leven naar wetten en geboden.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik denk niet aan de hoogste rechter, ik ben hier

> op dit aardkloot, en ik vind het een zaak om hier

> op deze aarde met elkaar een zo goed mogelijk

> leven te leven, en het kwaad zoveel mogelijk uit

> te bannen. Leven naar wetten en geboden.

Geen rekening houden met de hoogste Rechter is juist de oorsprong van het kwaad. Als doden verkeerd is en je het kwaad uit wil bannen maar je geeft zelf aan anderen dood te willen als ze doden, dan behoor jij ook tot het kwaad en dien jij naar je eigen woorden uitgebannen te worden. Beter om toe te geven dat ieder mens van binnen al slecht is en je eigen zonden te erkennen en bekennen aan de hoogste Rechter. Hij is in staat je gratie te verlenen als je Zijn vervangende straf aanneemt want Hij is genadig.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Heb ik ooit gezegd dat iemand de zonde niet zou

> kennen?

> Ook als je bevrijd bent van de zonde, dan nóg kun

> je de zonde kennen, namelijk door te weten

> waartegen je weerstand moet bieden.

> En de ‘waarheid’ is in je, als je wéét waartegen

> je weerstand biedt.

>

> Nogmaals: wees eerlijk naar jezelf, geen

> slimmigheidjes want daar help je niemand mee.

Die slimmigheidjes komen van jou door maar met een enkel vers te komen. Er staat verder ook: "gaan we onze weg in het licht, zoals hijzelf in het licht is, dan zijn we met elkaar verbonden en reinigt het bloed van Jezus, zijn Zoon, ons van alle zonde.“ en ”Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad."

• Johanan

Daan,: God geeft in zijn geschreven Woord niet te kennen dat de doodstraf verkeerd is.

Johanan.