Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eeuwige aarde

• 'en passant'

nihil

• samuel

Het is zelfs aanstekelijk, zelfs bij de humor en joy-lozen zoals jou !!!! ;)

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Staat er geen inleiding in? In de SV? Ik lees de SV en de NBG 51, de Willibrord heb ik ook!

Nee, in opdracht van….. enz. dan de inhoud waarna dus alle boeken en brieven opgenoemd worden, meer niet.

• 'en passant'

nihil

• Frederik D

Mensen als ik blijven rationeel kritisch, tenminste zolang mijn hersenen naar behoren functioneren.

• samuel

Ok, dat kan in de mijne staat een voor inleiding, zelfs een stukje voorin leiding bij elk boek, een stukje over de schrijver en de periode waarin deze leefde en het geschreven is.

Een stukje Bijbelstudie op zich, in mijn new King James ook trouwens.

• Frederik D

Nooit een ronde platte pannenkoek gezien? Op wat voor aarde leef jij?

En hoe vaak moet ik nog zeggen dat dat rond tweedimensionaal rond is en niet driedimensionaal rond? Zelfs in het Nederlands is rond in eerste instantie tweedimensionaal rond.

Hoe je in hemelsnaam om een bolle aarde een gewelf in de vorm van een tent kunt spannen, ontgaat iedereen, zelfs jou.

Waarom lees jij je Bijbel incorrect? Denk jij nou echt dat je God eert met incorrecte bijbellezingen?

• Frans

O ja, King James heb ik ook nog, in een wat kleiner formaat, nee ik denk dat in de goedkopere versies deze uitbreidingen niet bestaan.

• Frederik D

(Lukas 21:33) De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

(2 Petrus 3:10) Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

———————-

Dus bovenstaande bijbelteksten worden niet door het WTG erkend?

• samuel

Ja dat kan heel goed Frans, in ik heb inderdaad wat uitgebreidere Bijbels, overigens de meeste heb ik gekregen. Het maakt niet zoveel uit, er staat hetzelfde in het Woord van God en daar gaat het om.