Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eeuwige aarde

• Frederik D

Johanan, zelfs jouw WTG-vertaling vermijdt het woord kloot/bol/bal en kiest voor het neutrale rond.

En dat rond in het Hebreeuws is het tweedimensionale rond. Dat wordt door alle moderne objectieve vertalers erkend. En ik denk dat zelfs de WTG-vertalers, wier naam ik niet ken, zullen beamen dat het om tweedimensionaal en dus niet om driedimensionaal gaat.

De aarde in de Bijbel is plat, soms een ronde platte schijf en soms een vierkante platte schijf. Over contradicties gesproken.

• Frederik D

Als ongelovige beschik ik niet over illusoire strijkijzers waarmee ik de plooien in de Bijbel drastisch kan platten.

• Frederik D

Dus de aarde, de platte bijbelse aarde, vergaat niet.

Dus die andere bijbelteksten waarin de aarde wel vergaat, kan ik uit de Bijbel scheuren?

• Johanan

Daar hebben we het al eens meer over gehad,maar mensen als jij geven het nooit op.

Een ding staat als een huis,de bijbels is Gods woord en daar kan geen mens iets aan veranderen.

Johanan.

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Frans welke Bijbel lees jij ik bedoel welke vertaling of hertaling? Deze vraag stel ik omdat in mijn SV staat dat deze Bijbel vertaald is door mensen die uitgekozen zijn omdat deze er om bekend stonden dat ze door de heilige Geest geleid werden. In de inleiding

> staan vaak zulke dingen.

Ik lees voornamelijk in de NBG '51 versie, ook Statenvertaling en soms de Willibrord vertaling.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ik gaf je de link naar een artikel om je twijfel weg te nemen maar helaas wals je daar overheen. De Bijbel is het onveranderlijke Woord van God!

Bedoel je dit ?

> Christenen geloven dat de Bijbel het Woord van God is en Gods Woord is waarheid (Johannes 17:17).

Johannes heeft nooit van een nieuw testament gehoord hoor.

> Er kan met zekerheid gesteld worden dat de tekst van de Bijbel vandaag de dag een accurate en betrouwbare representatie is van de originelen. Zie bv dit artikel over de betrouwbaarheid en brontekst.

Ik geloof best dat het redelijk accuraat is gebleven, daarom wordt het er nog niet duidelijker op, zoveel interpretaties…

• samuel

Staat er geen inleiding in? In de SV? Ik lees de SV en de NBG 51, de Willibrord heb ik ook!

• perihelium

http://www.apologetiek.org/artikelen/bijbel/bijbelbetrouwbaar.html

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als ongelovige beschik ik niet over illusoire

> strijkijzers waarmee ik de plooien in de Bijbel

> drastisch kan platten.

Alles waar het rond der aarde staat strijk je toch een platte aarde van?

• Johanan

Nee Frederik de aarde,onze prachtige BOL staat tot in der eeuwigheid.

En nee,je moet niets uit je bijbel scheuren maar een bijbel studie nemen

bij iemand die er wel verstand van heeft,en geloof me dat is een hele openbaring.

Johanan.