Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uiterlijk

• Boris

In mijn woonplaats heb ik in de bibliotheek eens een boek gezien met foto's van destijds. Het was een vrij zeldzaam exemplaar.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nee, de Bijbel spreekt zichzelf tegen wat betreft

> wie nou het graf bezochten. Daarom zijn er

> wellicht vier evangeliën. Men wist niet welke nou

> waar was. En daarom heeft men ze alle vier maar

> opgenomen.

Er is hier al zo vaak ter sprake gekomen dat het onzin is wat je nu zegt.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Verwar je naïviteit nu niet met de HG?

Jij bent juist een goed voorbeeld dat een kritische geest en de heilige Geest niet samengaan.

• ¥ Lotje ¥

nee want ik kwam er ook achter dat het soms wat tegen sprak . …….

• theo

Zucht.

Beste Lotje, er waren nog geen fototoestellen, geen filmbeelden en joodse gelovigen mochten en mogen geen afbeeldingen maken.

Vind je het dan gek dat er geen afbeeldingen van Jezus zijn?

Nou ja, in de kinderbijbel, daar kun je tekeningen van Jezus zien maar ik denk dat die tekeningen ook niet echt afbeeldingen van Jezus zijn, of denk jij dat wel?

Dus je vraag om een afbeelding van Jezus, hoe Jezus er heeft uitgezien kan door geen mens positief worden beantwoordt.

Je kunt alle 7 miljard aardbewonders bevragen; je zult geen antwoord krijgen.

• perihelium

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> nee want ik kwam er ook achter dat het soms wat

> tegen sprak . …….

Het lijkt je soms wat tegen te spreken, dat is heel wat anders.

• samuel

Het graf is niet echt belangrijk Hij ligt er niet, Hij is opgestaan! ;)

• ¥ Lotje ¥

ja en daarom twijfel ik soms aan de bijbel ik zeg en heb dikwijls geschreven : Een rode draad zou er wel zijn maar soms heb ik twijfels en denk dan weer : ja is dat zowel . en dat vind ik ontzettend moeilijk . Gelukkig leef ik niet met de bijbel alleen………………….

• ¥ Lotje ¥

:)

Ja maar de nieuwsgierigheid blijft;)maar ja ….daar ben ik vrouw voor.:)

• Frederik D

De Bijbel zelf is tamelijk betrouwbaar, dat wil zeggen dat er weinig geknoeid is met de teksten.

Wat wel knoeiwerk was, was de Roomsche vertaling van de Bijbel, de zogeheten Vulgaat.