Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uiterlijk

• ¥ Lotje ¥

Mogelijk is Maria Magdalena op de dag van de opstanding tweemaal naar het graf toegegaan.

Uit Joh 21 :1-24; Mk 16:15-18; Mt 28: 16-20

• samuel

Nee lotje er zijn geen afbeeldingen van Jezus, alleen deze omschrijving van Jezus in Zijn verheerlijkte staat in de hemel.

De Bijbel zegt ook nadrukkelijk door Gods gebod in Exodus 20 dat er geen beeld of afbeelding gemaakt mag worden van wat op de aarde is of in de hemel.: 4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is.

Geen afbeelding dus.

• ¥ Lotje ¥

ik merk daar ook dat mensen het maar gissen ……

• ¥ Lotje ¥

Het zou moeten gaan om de eerste eeuw na het overlijden van Jezus. Maar daarover is eigenlijk niets bekend.

**************************************************************************************************************************

ja het begin ……….

Moeilijk dus althans vind ik en misschien meedere als ik zo de stukjes van mensen her en der ook leest…..

Want je wil toch weten hoe en wat…..

• Frederik D

Nee, de Bijbel spreekt zichzelf tegen wat betreft wie nou het graf bezochten. Daarom zijn er wellicht vier evangeliën. Men wist niet welke nou waar was. En daarom heeft men ze alle vier maar opgenomen.

• Frederik D

Verwar je naïviteit nu niet met de HG?

• ¥ Lotje ¥

oke ….dan moeten we het doen wat we hebben . en dat geloven …………ik vind het moeilijk want ik schreef al bij Frederick men wil toch wel weten hoe en wat………Hoe toen het was , het uitzien , het graf…… .

En met mij meerdere mensen las ik elders op pagina,s van internet.

• theo

Vind je dat gek?

• ¥ Lotje ¥

nee . waarom moet ik dat gek vinden . Vind jij het gek dat meerdere dat willen weten .?? Mensen vragen het af . net zoals hier topic,s gezet worden wat men zich afvraagd over de bijbel . Dus ik vind het niet gek.

• Frederik D

Maar we zullen nooit het fijne ervan weten.

Er zijn geen bronnen bekend over het graf in de periode na de vermeende opstanding tot, zeg, twee eeuwen daarna. Daarbij komt nog dat veertig jaar na de dood van Jezus Jeruzalem is verwoest en de Joden zijn verdreven.