Jesaja 40:22: Hij troont boven het rond der aarde
Job 26:7: Hij hangt de aarde op aan het niet.
Arauna
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Arauna Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Noem het een rhetorische vraag dan — wat
> mezelf
> > betreft.
>
>
> Aha, amen!
>
>
> > Maar gezien de dingen die ik hier lees
> > vraag ik het me bij sommige zich gelovigen
> > noemende af.
>
>
> Ga de discussie aan en/of beter, in gebed. Zegen!
Fundamentalistisch gelovigen (zoals jij bv) gaan zelden of nooit echt een discussie aan. En dat is jammer.
Als je een discussie aan wilt gaan, moet je toch wel éérst willen lezen wat iemand je wil zeggen
dat vervolgens tot je door laten dringen, ipv je er vanaf'maken met ‘geklets’.
Vervolgens kun je dan je mening geven
en dat respectvol te doen door serieus te argumenteren.
Serieus argumenteren betekent:
- nagaan of jouw mening op waarheid gebaseerd is. Dat betekent: die mening losmaken van voor-aannames of onbewijsbare meningen van anderen.
- nagaan of jouw mening te maken heeft met wat de ander beweert. Als dat laatste niet zo is kun je haar beter weg laten want dat zou de discussie maar nodeloos verbreden.
Ik zei al dat het beter is om te bidden dan de discussie aan te gaan met iemand die de Bijbel blijft ontkennen. Dit is een Bijbel prikbord en je eigen dingen uitkramen, wat dat ook is want daar ben je niet duidelijk over, is geklets. Je kan het over mijn geloof hebben maar het punt is dat jij niet (meer) gelooft.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> CU Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Arauna Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Ik ook.
> >
> > Fijn.
> >
> > Psalm137
> >
> > 9 Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op
> de
> > rotsen verplettert.
> >
> > Wat een inspiratie toch.
>
>
Dat zijn niet de woorden van de Heer, beter lezen.
Peri schreef o.a.:
Een new-ager, moslim en een jood gelooft ook. Maar Gods Woord is de Bijbel en Jezus Christus, het levende Woord van God. Alleen geloof in Jezus Christus is tot behoudenis!
Als jij daar van overtuigd bent wat doe jij dan hier. Ga naar de Joden en Moslims om hun te vertellen dat hun geloof geen enkele waarde heeft als zij Jezus niet aannemen als hun verlosser. Is dat niet belangrijker dan hier op je gelijk staan.
Is dat niet jou christenplicht.?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?