Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Is de Bijbel door God geïnspireerd?

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Peri schreef o.a.:

> Een new-ager, moslim en een jood gelooft ook. Maar

> Gods Woord is de Bijbel en Jezus Christus, het

> levende Woord van God. Alleen geloof in Jezus

> Christus is tot behoudenis!

>

> Als jij daar van overtuigd bent wat doe jij dan

> hier. Ga naar de Joden en Moslims om hun te

> vertellen dat hun geloof geen enkele waarde heeft

> als zij Jezus niet aannemen als hun verlosser. Is

> dat niet belangrijker dan hier op je gelijk

> staan.

> Is dat niet jou christenplicht.?

Wat weet jij wat ik wel en niet doe en zou moeten doen en waarom doe je het zelf niet als je het zo goed weet?

• Gonnie

Ik weet wel dat jij veel tijd aan dit bord besteed, en dat is jouw goed recht hoor, maar vind jij als gelovige niet heel belangrijk om gelovigen die in Jezus geen belang hebben, niet belangrijk genoeg om hun te vertellen, nogmaals dat geloof zonder Jezus geen geloof is.?

Of denk jij ach als ik dan maar gered ben. Ik begrijp zo iets niet wel evangeliseren bij mensen die er wel in hun leven er mee te maken hebt gehad, maar niet bij mensen waar Jezus totaal niet van belang is en was. Of durf jij misschien niet.?

• CU

Het staat gewoon in de door God geïnspireerde bijbel van je. Als een wens van een gelovige.

• LeSage

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ik zei al dat het beter is om te bidden dan de

> discussie aan te gaan met iemand die de Bijbel

> blijft ontkennen.

Het is onmogelijk de bijbel 100% als waarheid te erkennen, al was het alleen maar dat het universum nu eenmaal niet in 7 dagen is ontstaan. De vraag rijst dan meteen wanneer je de bijbel letterlinjk moet nemen en wanneer niet. M.i. zijn daar geen vaste regels voor te geven.

Bijgevolg is het ‘beter te bidden dan de discussie aan te gaan met iemand die de Bijbel blijft ontkennen’ een weglopen voor het daadwerkelijke gesprek met de ander door het plaatsen van een algemeenheid die bij nader inzien geen hout snijdt.

Jezus geeft jou een opdracht: (Marcus 16)

15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

Hij zegt dus niet: als men de bijbel ontkent, ga dan bidden. Hij draagt jou op om mij, en andere in jouw ogen ongelovigen goed nieuws bekend te maken.

En geloof me, ik ben niet zo dom om paar'len voor de zwijnen te gooien. Alleen - ik ben wel erg kritisch geworden.

> Dit is een Bijbel prikbord en je

> eigen dingen uitkramen, wat dat ook is want daar

> ben je niet duidelijk over, is geklets.

Als iets wat ik je probeer duidelijk te maken jou onduidelijk is, vraag het me dan. Maar iets als ‘geklets’ afdoen omdat het niet met jou geloofje klopt, is niet echt zachtmoedig in de geest van Galaten 5:22. Ook doet het geen recht aan Hebr 12:14 Streef ernaar in vrede te leven met allen en leid een heilig leven; wie dat niet doet zal de Heer niet zien.

> Je kan het

> over mijn geloof hebben maar het punt is dat jij

> niet (meer) gelooft.

Ik geloof nog heel veel, maar het heeft weinig raakvlakken meer met het jouwe.

• Sietse 45

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik weet wel dat jij veel tijd aan dit bord

> besteed, en dat is jouw goed recht hoor, maar vind

> jij als gelovige niet heel belangrijk om

> gelovigen die in Jezus geen belang hebben, niet

> belangrijk genoeg om hun te vertellen, nogmaals

> dat geloof zonder Jezus geen geloof is.?

>

> Of denk jij ach als ik dan maar gered ben. Ik

> begrijp zo iets niet wel evangeliseren bij mensen

> die er wel in hun leven er mee te maken hebt

> gehad, maar niet bij mensen waar Jezus totaal niet

> van belang is en was. Of durf jij misschien niet.?

Hij is nog niet echt geïnspireerd, en ook de ware Geest zit er nog niet in,

als dat echt zo was ging peri heel anders met de mens om.

Wat hij nu doet heeft een hele averechtse uitwerking je krijgt een afkeer

door wat hij hier brengt, dat is bij mij als persoon in ieder geval zo.

• Gonnie

NU bij mij ook Sietse.!

• Frederik D

De kans is tamelijk groot/ Niets geloof. Maar rekening houden met een grote waarschijnlijkheid die gebaseerd is op resultaten uit het recente verleden. En naast de wekker ligt mijn horloge. Mocht ik de wekker niet vertrouwen, dan kan ik nog op mijn horloge kijken.

• Frederik D

Werkt jouw computer?

Rijdt jouw auto op een fossiele brandstof?

Werkt de accu van je auto?

Of geloof jij dat slechts?

• Frederik D

De hele Bijbel is toch het woord Gods? Maar nu maak je een voorbehoud?

• samuel

Geloof jij dat ik dat geloof?